۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۴
کد خبر: 80567931
T T
۰ نفر
توليد يك اثر مشترك نمايشي ميان ايران و لهستان

تهران - برگزيده سي و يكمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر در بخش 'تجربه هاي نو' اين رخداد در تازه ترين تجربه خود قصد توليد اثر نمايشي با همكاري هنرمندان كشور لهستان را دارد.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، میلاد نیك آبادی نویسنده و كارگردان تئاتر كه در سی و یكمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با نمایش 'رابینسون كروزوئه' در بخش 'تجربه های نو' حضور داشت و موفق به كسب چهار جایزه نویسندگی، كارگردانی، بازیگری و موسیقی برای این نمایش در جشنواره شد قصد دارد با همكاری هنرمندان كشور لهستان نمایشی را به صورت مشترك تولید و اجرا كند.

نیك آبادی به دعوت انجمن دانشجویان تئاتر لهستان در شهر 'وروتسلاو'، اردیبهشت ما سال آینده عازم این كشور می شود.

وی در این باره گفت: طبق توافقات اولیه و صحبتهای های انجام شده قرار است من به عنوان كارگردان به همراه دو بازیگر ایرانی در آن كشور حضور پیدا كنیم تا تمرین نمایش مذكور به مدت 55 روز در لهستان انجام شود و پس از آن به مدت 20 شب در آن كشور به روی صحنه خواهد رفت.



**تخفیف ویژه فصلنامه‌ی تئاتر 'صحنه' در نمایشگاه نشریات تخصصی



مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با فصلنامه تخصصی تئاتر 'صحنه' در نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی حضور خواهد داشت.

نشریه تئاتر 'صحنه' در نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی كه از 14 اسفندماه در سالن حجاب كانون پرورش فكری برگزار می‌شود حضور خواهد داشت و در غرفه 50، میزبان علاقه‌مندان و بازدیدكنندگان خواهد بود و با تخفیف ویژه به علاقه مندان هنر تئاتر ارائه خواهد شد.

اولین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 14 تا 20 اسفندماه سال جاری در سالن حجاب واقع در كانون پرورشی فكری به نشانی خیابان حجاب از ساعت 9تا 19برگزار می‌گردد.



** استقبال هنرمندان و تماشاگران غیرایرانی از جشنواره تئاتر 'شمسه'



دومین جشنواره تئاتر 'شمسه' با استقبال مطلوب هنرمندان و تماشاگران غیر ایرانی مواجه شد.

دومین جشنواره تئاتر 'شمسه' از 10 اسفند تا 16 اسفند ماه به صورت هم زمان در حوزه هنری، محوطه باز تئاتر شهر، تكیه امام زاده یحیی(ع) و سرای محله شمیران نو برگزار می شود.

آثار صحنه ای در سالن های سوره، مهر، ماه و اندیشه واقع در حوزه هنری، نمایش های خیابانی در محوطه باز تئاتر شهر، تعزیه در تكیه امامزاده یحیی و آثار بخش دانش آموزی و خانوادگی در سرای محله نو شمیران نو برای داوران و عموم مردم به اجرا در خواهند آمد.

همچنین بخش صحنه ای در نخستین روزهای اجرا با استقبال هنرمندانی نظیر رویا افشار و حمید پور آذری مواجه شد.

در بخش نگاه ویژه نیز نمایش 'كامنت' با كارگردانی وحید هوشمند كه از سوی شهروندان تبعه افغان به اجرا درآمد.



** نمایش 'ویتسك' تا 18 اسفند ماه به اجرای خود ادامه می دهد



نمایش 'ویتسك' به تهیه كنندگی آرمان جعفری، مجید رحیمی جعفری و محمد عقیلی و به طراحی و كارگردانی رضا ثروتی كه از چهارم دی ماه اجراهای خود را در تالار حافظ شروع كرده بود به دلیل استقبال مخاطبان طی مدت اخیر سه بار تاریخ اجرای آن تمدید شده است.

این نمایش اجرای برگزیده سی و یكمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز بود و موفق شد در این رویداد هنری جایزه ویژه هیات داوران، بهترین بازیگری مرد و بهترین بازیگری زن را كسب نماید.

مرتضی اسماعیل كاشی، ماكان اشگواری، پانته آ پناهی ها، اصغر پیران، شهرام حقیقت دوست، رضا سجادی، مهدی كوشكی، آریا مظلوم زاده در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش تا 18 اسفند ماه همه روزه به جزشنبه ها ساعت 19 و 30 دقیقه در تالار حافظ میزبان مخاطبان هنر نمایش است.



** استقبال از نمایش 'تیك تاك' در فرهنگسرای نیاوران



اجرای نمایش 'تیك تاك' به نویسندگی 'آلبرتو رودی'، ترجمه داریوش مودبیان و كارگردانی ارشام مودبیان، كه از سه شنبه (هشتم اسفند ماه) در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت با استقبال مخاطبان روبرو شد.

این نمایش كه تا 25 اسفند با حضور بازیگرانی همچون ابوذر ساعدی و نیلوفر اسدی به صحنه می رود، داستان پیرزن وپیرمردی را در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم روایت می كند كه مدت‌هاست امید بازگشت فرزندشان را دارند.

نمایش 'تیك تاك' هر روز غیر از شنبه ها در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران در ساعت 19 و 30 دقیقه به صحنه می‌رود.

فراهنگ(2)**9266 ** 1418

سرخط اخبار فرهنگ