۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 80550948
T T
۰ نفر
وجود ارتش مردمي از عوامل ثبات و ماندگاري انقلاب اسلامي ايران است

سنندج - فرمانده قرارگاه شمالغرب نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران (نزاجا)، وجود ارتش مكتبي و مردمي را از عوامل ثبات و ماندگاري انقلاب اسلامي دانست و گفت:ايران امروز قدرتمند‌تر از گذشته آماده حراست از مرزهايش در برابر تهديدات دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم حشمت الله ملكیان روز سه شنبه در آیین استقلال تیپ شهید سر لشكر ایرج نصرت زاد در سنندج افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای سه ویژگی بارز بود كه سایر انقلاب ها از آن برخوردار نبودند.

وی وجود رهبری فرزانه، ملتی حاضر در صحنه و ارتشی مردمی و همراه با رهبر و ملت را از جمله ویژگی های انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر انقلاب ها عنوان كرد.

وی افزود: در روزهای نخست پیروزی انقلاب و پیوستن ارتش به ملت، دشمنان در صدد وارد كردن ضربه به پیكره ارتش مردمی بودند كه امام راحل با ایستادگی قاطعانه ارتش را به بدنه ملت متصل كرد.

به گفته وی این پیكره عظیم مردمی در دوران هشت سال دفاع مقدس در كنار سایر نیروهای مسلح با توطئه های دشمن مقابله كرد و آنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناكام گذاشت.

امیر ملكیان گفت: داشتن رهبری دانا و آگاه به زمان از دیگر عوامل پیروزی انقلاب ایران است و امام خمینی(ره) با عزمی استوار و اراده ای محكم در مقابل طاغوت زمان ایستاد و رژیم 2500 ساله را ساقط و نظام جمهوری اسلامی را مستقر كرد.

وی افزود: وجود مردمی سلحشور و با بصیرت در كشور از دیگر ویژگی های بارز انقلاب اسلامی ایران و عامل اصلی در تداوم و ماندگاری این نظام مقدس است.

به گفته وی اگر پشتیبانی و حمایت مردم از امام راحل و رهبری نبود ، انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی نمی رسید و یا مانند بسیاری از رخدادهای تاریخی قبل و انقلاب های دیگر، پس از مدتی به ورطه انحراف و نابودی و سقوط كشیده می شد.

امیر ملكیان افزود: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی امروز پس از گذشته سه دهه از پیروزی انقلاب همچون گذشته پشت سر رهبری حركت كرده و در تمام صحنه های حساس حضور دارند و از كیان نظام دفاع می كنند.

فرماندهی قرارگاه شمالغرب نزاجا در بخش دیگری از سخنانش به استقلال تیپ مستقل 128 سنندج اشاره كرد و افزود: امروز همزمان با استقلال این تیپ ، 12 تیپ دیگر در سراسر كشور مستقر خواهند شد.

امیر ملكیان با بیان این كه توان رزمی تیپ های جدید به هیچ عنوان قابل مقایسه با تیپ های قبل نیست .

وی گفت: امید می رود با این ساختار جدید شاهد تلاش هر چه بیشتر نیروهای ارتش در راستای دفاع از نظام اسلامی باشیم.

امروز تیپ 128 پیاده مستقل شهید سرلشكر ایرج نصرت زاد سنندج همزمان با ولادت امام حسن عسكری (ع) در راستای طرح تحول ساختار نیروی زمینی در سنندج مركز استان كردستان مستقر شد.

فرمانده قرارگاه لشكر 28 پیاده كردستان در این آیین گفت: طرح تحول ساختار نیروی زمینی با هدف ارتقای آمادگی ارتش در مواجهه با تهدیدات دشمن از سوی فرماندهی كل قوا تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: این طرح مختصات و پیش ‌بینی‌های لازم در راستای مواجهه با دشمن در هر شرایطی را دارد و موجب ارتقای توان رزمی و آمادگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی با بیان اینكه این طرح در استان در سه مرحله به اجرا در آمد اظهار كرد: مرحله اول آن سوم خرداد سال 90 و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا شد و طی آن تیپ دو سقز به تیپ 228 شهید سرلشكر ابراهیم صابر تغییر یافت و فعالیت خود را آغاز كرد.

امیر رزمگیر افزود: مرحله دوم طرح 15 آبان ماه سال گذشته و همزمان با عید سعید قربان اجرا شد و طی آن تیپ سه مریوان به تیپ 328 شهید سرلشكر رسول عبادت ارتقا یافت و فعالیت های خود را با توان رزمی بالا آغاز كرد.

وی گفت: مرحله سوم نیز كه امروز اجرایی می شود استقلال تیپ 128 شهید سرلشكر ایرج نصرت زاد در سنندج است كه امروز همزمان با ولادت امام حسن عسكری با اختصاص یگان های پشتیبانی و توان رزمی بالاتر فعالیت خود را آغاز می كند.

به گفته وی همچنین امروز همزمان با استقلال تیپ 128 سنندج، لشكر 28 پیاده كردستان نیز به قرارگاه عملیاتی لشكر 28 تغییر ماهیت خواهد داد.

فرمانده قرارگاه لشكر 28 پیاده كردستان با بیان اینكه مهم‌ترین مساله ای كه در این طرح مورد توجه قرار گرفته است قدرت تصمیم‌گیری فرماندهان قرارگاه‎ها است گفت: اجرای این طرح سرعت عمل بیشتر و چالاكی یگان‌های عملیاتی را به دنبال دارد.ك/2

7348/533
۰ نفر