۲۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 80535123
T T
۰ نفر
ده ها تن پس از غرق شدن قايق مسافربري در بنگلادش ناپديد شدند

تهران - شمار زيادي از سرنشينان يك قايق حامل حدود 100 نفر روز جمعه پس از تصادف آن با يك شناور ديگر در رودخانه اي در بنگلادش و غرق شدن آن، گم شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از داكا، این قایق كه مسافران را در رود مقنا نزدیك شهرك قزریه در ناحیه مونشیگانج در مركز بنگلادش حمل می كرد، در حدود ساعت هشت بامداد به وقت محلی بر اثر برخورد با یك كرجی حامل شن برای عملیات ساختمانی، برخورد كرد.

به گفته مقام های دست اندركار عملیات امداد و نجات، همزمان با غرق شدن سریع این قایق چوبی، برخی از سرنشینان آن موفق شدند خود را با شنا به ساحل رسانده و جان خود را نجات دهند. اما سرنوشت بسیاری دیگر هنوز نامشخص است.

'جهانگیر حسین' رییس پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفت كه تاكنون ما دریافته ایم كه این قایق حامل حدود 100 نفر بوده كه گمان می رود حداكثر 40 تن گم شده باشند.

همچنین 'سیف الدین بدال' فرماندار ناحیه مونشیگانج گفت كه سرنوشت بیش از 50 تن هنوز پس از وقوع این فاجعه نامعلوم است.

به گفته وی، حدود 25 نفر توانسته اند با شنا خود را به ساحل برسانند.

به گفته بدال، این قایق به نام 'ام وی ساروش' حامل مسافران از داكا پایتخت بنگلادش به ناحیه چندپور در جنوب شرقی این كشور بوده است.

وی افزود: شناور امدادی 'ام وی رستم' وارد صحنه حادثه شده است و ما انتظار داریم كه به زودی بتوانیم این كشتی را از عمق رودخانه بیرون بیاوریم. غواصان نیز برای جستجو در محل غرق شدن قایق وارد عمل شدند.

علت نامعلوم بودن شمار دقیق سرنشینان قایق این است كه فهرست مسافران اغلب به درستی نگهداری نمی شود و بسیاری از مسافران نیز پس از سوار شدن به كشتی بلیت تهیه می كنند.

بر اساس این گزارش صدها تن از بستگان پریشان حال مسافران در دوطرف رودخانه جمع شدند و با نگرانی در انتظار به دست آوردن اطلاعاتی در باره سرنوشت عزیزانشان بودند.

در بنگلادش فاجعه غرق شدن قایق های مسافربری در نتیجه استانداردهای ضعیف ایمنی و سوار كردن بیش از ظرفیت مسافر، سابقه طولانی دارد.

در ماه مارس گذشته 147 تن بر اثر غرق شدن یك شناور مسافری در رودخانه مقنا پس از برخورد با یك كشتی باری كشته شدند.

همچنین در یك حادثه غم انگیز كه در فوریه 2005 رخ داد، دستكم 149 تن پس از غرق شدن یك قایق در رود بوریگانگا در حومه داكا جان خود را از دست دادند.

به گفته مقام های دریانوردی بنگلادش، در بیش از 95 درصد از صدها هزار قایق كوچك و متوسط كه در این كشور فعالیت می كنند، حداقل مقررات ایمنی رعایت نمی شود.

مترجمام/1486**1514
۰ نفر

سرخط اخبار جهان