۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۴۴
کد خبر: 80517056
T T
۰ نفر
حضور ايران پرقدرت در اجلاس جهاني كشورهاي اسلامي به توسعه روابط با مصر مي انجامد

تهران - يك نماينده مجلس گفت: ايران پرقدرت همواره با طرح و پيشنهادات مناسب در بسياري از اجلاس هاي جهاني حضور يافته و مشاركت رييس جمهوري اسلامي ايران در اجلاس جهاني كشورهاي اسلامي در مصر، روابط تهران و قاهره را توسعه خواهد داد.

رییس جمهوری اسلامی ایران بر اساس دعوت محمد مرسی همتای مصری اش، هیجدهم بهمن ماه جاری برای شركت در اجلاس سران سازمان همكاری های اسلامی عازم مصر خواهد شد.

انتظار می رود احمدی نژاد در این سفر علاوه بر شركت در این اجلاس، دیدارهای دو یا چند جانبه با سران كشورهای مختلف داشته باشد.

مهمترین این دیدارها ملاقات با محمد مرسی رئیس جمهوری مصر خواهد بود كه می تواند تحولی اساسی در روابط دو كشور را در پی داشته باشد.

همچنین پیش بینی می شود رییس جمهوری كشورمان با محمود عباس رییس تشكیلات خودگردان فلسطین و بعضی از شخصیت های مردمی و دینی مصر ملاقات هایی داشته باشد.

در همین ارتباط 'منصور حقیقت پور' نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: حضور آقای احمدی نژاد در مصر، علاوه بر این كه فرصت مذاكره با سران كشورهای مختلف را فراهم می كند، در روند توسعه روابط با مصر نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: ایران و مصر بی شك جزو قدرتمندترین و تاثیر گذارترین كشورهای اسلامی منطقه محسوب می شوند و هرگونه تلاش مسئولان و سران این كشورها برای نزدیك كردن مواضع مشترك می تواند تبعات و آثار پربركتی هم برای دو كشور و هم برای دیگر كشورهای اسلامی منطقه در پی داشته باشد و بر همین اساس سفر آقای احمدی نژاد به مصر می تواند نتایج بسیار پرباری داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطر نشان كرد با وقوع انقلاب مردمی در مصر زمینه ها برای كنار گذاشتن اختلافات بین تهران و قاهره و پایه ریزی روابطی مستحكم فراهم شده و سفر رییس جمهوری كشورمان به قاهره می توان به تحقق این هدف كمك شایانی كند

وی ابراز امیداوری كرد با حضور رییس جمهوری كشورمان در قاهره و توسعه و تحكیم روابط مشترك شاهد تحول بیشتری درمواضع و دیدگاه های مقام های مصری نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

در اجلاس دوازدهم سران كشورهای اسلامی در قاهره موضوعات مهم جهان اسلام و در رأس آنها مساله فلسطین و شهرك سازی رژیم صهیونیستی، مسائل سیاسی مرتبط با كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی، تنش های موجود در جهان اسلام، مقابله با پدیده اهانت به ادیان و مبارزه با پدیده اسلام هراسی و وضعیت اقلیت های مسلمان در كشورهای غیر عضو مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین، در این نشست، برخی مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با تلاش ها برای مبارزه با فقر، سرعت بخشیدن به روند توسعه و بهبود اوضاع معیشتی مسلمانان و چالش های پیش روی امت اسلامی و راه های مقابله با آن و محافظت از منافع كشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی اعضای این سازمان قرار می گیرد.

اجتمام (4)**9022 1568
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه