۳ بهمن ۱۳۹۱، ۲۳:۰۱
کد خبر: 80510768
T T
۰ نفر
بيش از دو هزار نيازمند از خدمات رايگان كاروان ملي سلامت بهره مند شدند

تهران - با تلاش پزشكان، پيراپزشكان و داوطلبان اعزامي نخستين كاروان ملي سلامت داوطلبان هلال احمر به مناطق محروم و كم برخوردار استان سيستان و بلوچستان دو هزار و 330 نفر از بيماران و نيازمندان اين استان از خدمات بهداشتي، درماني و حمايتي آنان بهره مند شدند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، گفت: این خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی از سوی40 نفر از پزشكان، پیراپزشكان، داوطلبان و نیروهای صف و ستاد سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعزامی به مناطق كم برخوردار شهرستان های ایرانشهر، كنارك، شهر بزمان و بخش كهیراستان سیستان و بلوچستان به بیماران نیازمند انجام شده است.

'فرحناز رافع' اضافه كرد: با ارزیابی های صورت گرفته مشخص شد مناطق دور افتاده برخی نقاط كشور نیازها و محرومیت‌های بیشتری در بحث سلامت دارند و به همین دلیل در اعزام نخستین كاروان‌ ملی سلامت به مناطق محروم، اعزام این كاروان‌ ملی مهرورزی از استان‌ اصفهان برنامه ریزی و برای نخستین بار به صورت رسمی راهی استان سیستان و بلوچستان شد.

وی گفت: نخستین كاروان ملی سلامت با نیازسنجی‌های صورت گرفته از سوی این سازمان و اطلاع یابی از نیازهای شدید مردم سیستان و بلوچستان به دریافت خدمات تخصصی درمانی ، 11 پزشك متخصص از داوطلبان معاونت داوطلبان استان اصفهان به آن استان اعزام شدند.

رافع اظهار داشت: در نخستین روز اجرای برنامه های بهداشتی و درمانی نخستین كاروان ملی سلامت داوطلبان هلال احمر به مناطق كم برخوردار استان سیستان و بلوچستان یك هزارو 121 نفر از بیماران و نیازمندان شهرستان ایرانشهر و بزمان از خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی پزشكان داوطلب هلال احمر بهره مند شدند.

وی افزود: همچنین در دومین روز ورود كاروان ملی سلامت داوطلبان هلال احمر به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان 100 بیمار نیازمند شهرستان كنارك نیز از سوی پزشكان متخصص و داوطلب اعزامی به مناطق یاد شده معاینه و از خدمات توزیع دارویی رایگان بهره مند شدند.

این مقام مسوول در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در سومین روز حضور پزشكان و پیراپزشكان داوطلب در مناطق محروم و كم برخوردار استان سیستان و بلوچستان 659 بیمار نیازمند بخش كهیر از توابع بخش مركزی شهرستان كنارك از خدمات درمانی ارائه شده از سوی آنان استفاده كردند.

رافع هدف از اعزام نخستین كاروان ملی سلامت جمعیت هلال احمر به نقاط محروم و كم برخوردار سیستان و بلوچستان را شكستن مرزهای محرومیت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و هم افزایی اعضای داوطلب جمعیت های هلال احمر سراسر كشور، استفاده از توانمندی های بهداشتی - درمانی استانهای برخوردار در ارائه خدمات به بیماران نیازمند سایر استان های كم برخوردار عنوان كرد.

اجتمام(4)**7029
۰ نفر