۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۴۳
کد خبر: 80493324
T T
۰ نفر
ششمين سوگواره سراسري عاشورايي كودكان و نوجوانان در قزوين آغاز شد

قزوين - ششمين سوگواره سراسري عاشورايي كودكان و نوجوانان روز چهارشنبه با حضور جمعي از مسوولان، كارشناسان و شركت كنندگان 26 استان كشور در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان قزوين آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نویسنده و عاشورا پژوه برجسته كشور در مراسم آغازین این سوگواره دو روزه در سخنانی درباره حماسه عظیم كربلا گفت: عصاره واقعه عاشورا و كربلا دریا دریا عشق به خدا است و در كربلا جایی نیست كه نام خدا نباشد.

دكتر' محمدرضا سنگری' افزود: یكی از نكات زیبا در كربلا نحوه گفت وگو و سخنانی است كه میان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) و حضرت قاسم نقل شده است.

وی با اشاره به حدیث 'ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه'، امام حسین (ع) را حقیقتی همیشه زنده دانست و افزود: حسین منبع فیض، خورشید تابان و چشمه جوشانی است كه تا ابد جاریست و با تاسی و توسل به او راه رستگاری و نجات به روی همه ارادتمندان گشوده می شود.

دكتر سنگری از جمله محورهای جاودانگی كربلا را كنارگذاشتن حزن و خوف با توكل به خدا برشمرد و با بیان تاثیر و عمقی كه توكل به خدا به حماسه سازان كربلا بخشیده بود گفت: زینب (س) در گودی قتلگاه همه چیز زندگیش را در دست گرفت.

مدیركانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ششمین سوگواره سراسری عاشورایی با موضوع و محوریت بصیرت و ادب در كربلا به میزبانی استان قزوین به مدت دو روز برگزار می شود.

'طیب ملكی پور' افزود: در این دوره هنرمندان منتخب 26 استان از جمله ایلام، چهارمحال وبختیاری، قم، زنجان، آذربایجان شرقی، یزد، همدان، گیلان، لرستان، كرمانشاه، فارس، تهران و قزوین در این محفل عاشورایی حضور یافته اند.

وی اظهار داشت: این سوگواره با حضور قصه گویان، شعرا، هنرمندان و نویسندگان استان‌های مختلف كشور امروز و فردا در مجتمع كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان در حال برگزاری است.

ملكی پور ادامه داد: اجرای نمایش سایه ای، تئاتر، مداحی، پرده خوانی، دكلمه، قصه گویی، انیمیشن، شعر، متون ادبی، عكاسی، كارگاه های هنری و نمایشگاه های هنری از جمله بخش های این سوگواره است و پنجشنبه شب نیز هنرمندان در حسینیه آقا سید جمال قزوین حضور می یابند.

مدیركانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان قزوین افزود: برپایی نمایشگاه عكس عاشورایی و خوشنویسی، معرفی 19 شخصیت عاشورایی به صورت فضاسازی رسمی و شفاهی از برنامه‌های دیگر این سوگواره است.

وی، از حضور گروه ویژه نمایش از استان كرمانشاه در این سوگواره خبرداد و خاطرنشان كرد: برپایی نمایشگاه‌های متنوع از قبیل عفاف و حجاب، خوشنویسی، عكس و كلاژ و خیاطی از برنامه‌های جنبی این سوگواره است.

ملكی پور این سوگواره را توفیقی بزرگ برای كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان برشمرد و از تمام مسوولانی كه برای برگزاری آن با كانون همكاری كردند، قدردانی كرد.

7389/ 614/ 1644/508
۰ نفر