۱۴ دی ۱۳۹۱، ۲۱:۲۴
کد خبر: 80485181
T T
۰ نفر
كشف بيش از 15 هزار جسد ناشناس در گورهاي دسته جمعي مكزيك

مادريد – رسانه هاي خبري امروز پنجشنبه از كشف جسد بيش از 15 هزار نفر در مكزيك خبر دادند كه جنازه آنها طي شش سال اخير در گورهاي دسته جمعي بدست آمده اما هنوز هويت آنها شناسايي نشده است.

به گزارش ایرنا، این آمار را روزنامه 'لاخورنادا' چاپ مكزیكوسیتی به نقل از اداره كل نظام ملی امنیت عمومی و مركز ملی برنامه ریزی مكزیك اعلام كرد و نوشت: از ژانویه 2006 تا آگوست 2012 آزمایشهای ژنتیكی روی اجساد 15 هزار و 618 نفر انجام شده است زیرا هنگام مرگ با شیوه های خشونت آمیز هویت آنها معلوم نبود.

بر اساس این گزارش، در میان قربانیان، مهاجران و افرادی وجود دارند كه در درگیری میان گروههای مسلح رقیب یا با نیروهای امنیتی مكزیك جان باخته اند.

لاخورنادا با بیان اینكه در این مدت فقط هویت 425 نفر شناسایی شده است، خاطرنشان كرد: از مجموع 32 ایالت مكزیك 13 ایالت فاقد آزمایشگاه تشخیص ژنتیكی هستند و در سایر ایالتها نیز مقررات مشابهی در زمینه تشخیص هویت قربانیان وجود ندارد.

به گفته مسئولان دولت'انریكه پنیا نیتو' رییس جمهوری جدید مكزیك كه از یك ماه پیش فعالیت خود را آغاز كرد، در طول دوران شش ساله ریاست جمهوری 'فلیپه كالدرون' در این كشور همسایه امریكا 70 هزار نفر در نتیجه جنایتهای سازمان یافته جان خود را از دست دادند.

اگرچه دولت نیتو به شمار افراد ناپدیدشده در این مدت اشاره ای نكرد اما برخی منابع خبری فاش كرده اند كه یك فهرست 25 هزار نفری از افراد ناپدیدشده در دادستانی كل مكزیك وجود دارد.

بر پایه گزارشها، خشونت در مكزیك همچنان ادامه دارد و میزان قربانیان حوادث خشونت آمیز در این كشور امریكای لاتین در اولین ماه ریاست جمهوری 'انریكه پنیا نیتو' 982 نفر ثبت شده است كه در مقایسه با ماههای گذشته تغییری نشان نمی دهد.

خبرگزاری اروپا پرس در این باره گزارش داد: كشور مكزیك در حالی‌ این آمارها را به عنوان لكه ننگ بر پیشانی خود دارد كه سال 2012 را با تعداد 12 هزار و 294 كشته به پایان رساند كه آماری مشابه با سال 2011 میلادی است .

بر اساس این گزارش، مقامهای مكزیكی می گویند تعداد كشته شدگان سال 2012 میلادی حتی 110 نفر بیشتر از تعداد كشته شدگان سال 2011 و 264 نفر بیشتر از تعداد كشته شدگان سال 2010 است .

'فلیپه كالدرون' پس از ناكامی در مهار خشونتها در مكزیك اول دسامبر گذشته زمام قدرت را به دست پنیا نیتو سپرد و او نیز متعهد شده است برنامه جدیدی را برای مبارزه با جرایم سازمان یافته در كشور به اجرا بگذارد اما تازه ترین گزارشها نشان می دهد در دوره یك ماهه حكومت او 982 نفر در جریان خشونت‌ها كشته شدند كه 33 نفر بیش از تعداد قربانیان ماه پیش از آن است.

به گفته اروپاپرس، در ماه دسامبر بطور متوسط هر روز 32 نفر در نتیجه خشونت‌ها در مكزیك جان باختند و در این زمینه، ایالت 'چیواوا' همجوار آمریكا بیشترین میزان كشته شدگان را با 122 نفر در ماه دسامبر و دو هزار و 259 نفر در طول سال داشت .

اروپام **1234**1551**

سرخط اخبار جهان