۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۰
کد خبر: 80448501
T T
۰ نفر
رزمايش طرح زمستاني، تقويت كننده ستاد بحران شهرستان دماوند است

دماوند- فرماندار شهرستان دماوند گفت: رزمايش طرح زمستاني 91 استان تهران كه امروز با حضور مسئولان كشوري و استاني در منطقه آبعلي برگزار شد، تقويت كننده ستاد مديريت بحران شهرستان دماوند محسوب شد.

'علیرضا قاسمی فرزاد' روز یكشنبه در حاشیه رزمایش بزرگ طرح زمستانی 91 كه با حضور سردار 'اسماعیل احمدی مقدم' فرمانده نیروی انتظامی كشور و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا شرق استان تهران اظهاركرد: شهرستان دماوند با داشتن شرایط كوهستانی در فصل زمستان و رحمت و نزولات آسمانی بسیاری و داشتن دو محور مواصلاتی هراز و فیروزكوه نیازمند ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران است.

وی ادامه داد: با آغاز فصل سرما همچون سالهای گذشته به منظور آمادگی و نیز هماهنگی دستگاه های امداد رسان و خدماتی رزمایشی با حضور مسوولان ارشد كشوری، استانی و شهرستانی در منطقه آبعلی برگزار می شود.

این مقام مسوول از آمادگی كامل دستگاه های امداد رسان و خدماتی در این مانور خبر داد و بیان كرد: در این رزمایش نیروی های انتظامی، پلیس راه، سازمان راهداری و حمل و نقل، سازمان جمعیت هلال احمر، اورژانس تهران و امداد خودرو جاده ای حضور داشتند و آمادگی خود را برای امدادرسانی به هموطنان اعلام كردند.

قاسمی فرزاد با بیان اینكه طرح زمستانی از امروز آغاز و تا 25 اسفند ماه ادامه دارد، افزود: علاوه بر آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی در مدت زمان تعیین شده طرح زمستانی، در صورت هرگونه بارشی این ستاد آمادگی دارد خدمات لازم خود را به شهروندان و مسافران ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند از آمادگی این ستاد در منطقه دماوند خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و نیز برگزاری جلسه ای با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و نیز مسوولان كشوری، استانی و شهرستانی، ستاد بحران شهرستان دماوند آمادگی لازم را در برابر هرگونه حوادث احتمالی دارد.

این مقام مسوول خاطرنشان كرد: با توجه به تجربه های سالهای گذشته، تدابیر و تمهیداتی توسط ستاد مدیریت بحران در شهرستان دماوند از جمله هوشمندسازی تجهیزات پلیس راه، تعریض و اصلاح هندسی محورهای اصلی و فرعی، فراهم سازی تجهیزات بیشتر به راهدارخانه ها و... صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان دماوند با تاكید بر هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های امداد رسان در هنگام بروز حوادث احتمالی، ادامه داد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با مسوولان كشوری و استانی و نیز نگاه ویژه این مسوولان به منطقه، مقرر شده تجهیزات و امكانات مناسب تری در اختیار پایگاه های امداد و نجات چنارغرب و هراز صورت گیرد.

وی افزود: در سال 91 با توجه به طول مسافت بین چنار غرب و منطقه گدوگ مقرر شده است در منطقه دلیچایی در كنار پایگاه راهداری، نیروهای امدادی هلال احمر نیز مستقر شوند تا بتوانند در بحث امداد و نجات خدمات مطلوب تری را به شهروندان ارائه دهند.

تهرام/7246/1457/

سرخط اخبار سیاست