۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 80420972
T T
۰ نفر
350 تكيه تاريخي براي آيين سوگواري ماه محرم آماده شد

تهران - معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: 350 تكيه و حسينيه تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي، براي سوگواري در ايام محرم آماده شده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از معاونت میراث فرهنگی كشور، مسعود علویان صدر با بیان این مطلب افزود: پیش از آغاز ماه محرم از تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها خواسته شد تا این آثار تاریخی مذهبی برای سوگواران آماده كنند.

وی ادامه داد: بیشتر تكایای ثبت شده به ترتیب در استان مازندران، اصفهان و خراسان رضوی قرار دارد كه این امر مبین غنای آثار تاریخی و فرهنگی در این مناطق است.

معاون میراث فرهنگی كشور به مرمت مساجد تاریخی اشاره كرد و افزود: با توجه به ثبت ملی هزار و 237 مسجد تاریخی با تخصیص اعتبارات لازم این اماكن مقدس براساس اولویت بندی مرمت و برای عزاداران سالار شهیدان آماده شده است.



** شبیه سازی نهر علقمه و دشت نینوا در كاخ نیاوران

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، نهر علقمه، دشت نینوا و وقایع ظهر عاشورا در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شبیه سازی شد.

بر این اساس شمایل حضرت عباس (ع) در كنار نهر علقمه و گفتگوی ایشان با آب، خیمه های اهل بیت و یاران امام حسین (ع) در صحرای كربلا و همچنین تعدادی از شهدا شبیه سازی شده‌اند.

تصویرگری روز عاشورا و وقایع كربلا در كاخ نیاوران با هدف تداعی نمودن فضای معنوی آن روزها در دشت نینوا ویژه گردشگران و بازدیدكنندگان مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بالاخص گروه های دانش آموزی و كودكانی كه به این مجموعه مراجعه می كنند انجام شده است.

فراهنگ(1) 2025**1588
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ