۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 80409505
T T
۰ نفر
طرح هزار نمايشگاه در هزار مدرسه گيلان به اجرا درآمد

رشت - معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش گيلان از اجراي طرح هزار نمايشگاه در هزار مدرسه اين استان خبر داد.

'جعفر پورمند' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی در اجرای پانزدهمین دوره طرح نمایشگاه كتاب '50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه' در یك هزار مدرسه گیلان به اجرا درآمده است.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان گیلان كتاب های علمی، مذهبی، فرهنگی، داستانی و كتاب های كمك آموزشی به نمایش و فروش گذاشته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: علاوه بر این در هفته كتاب و كتابخوانی به منظور ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی بین دانش آموزان برنامه های مختلفی در مدارس گیلان برگزار می شود.

وی خاطرنشان كرد: برگزاری نمایشگاه متمركز كتاب در ادارات آموزش و پرورش و مدارس، برگزاری مسابقه كتابخوانی در سطح دانش آموزی و فرهنگیان، تهیه بروشور و بنر از فرمایشات ارزشمند ائمه معصومین، امام راحل و مقام معظم رهبری از جمله برنامه ها به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی است.

پورمند تصریح كرد: راه اندازی كاروان شادی كتاب، برگزاری طرح نقاشی همگانی در مدارس منتخب گیلان با عنوان 'كتاب بهترین دوست من' ، اختصاص موضوع كتاب و كتابخوانی در انشاء دانش آموزان، برگزاری مسابقه شعر و خلاصه نویسی با موضوع كتاب و اهمیت آن از دیگر برنامه ها به مناسبت این هفته است.

بیش از 360 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

بیستم تا بیست و هفتم ماه جاری هفته كتاب و كتابخوانی نامگذاری شده است.ك/3

7286/695

سرخط اخبار استان‌ها