۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۷:۱۶
کد خبر: 80343871
T T
۰ نفر
پرچم متبرك بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) در سلماس به اهتزاز درآمد

سلماس، اروميه - پرچم متبرك بارگاه ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) روز پنجشنبه طي مراسمي با حضور مسوولين و مقامات شهرستان سلماس در يكي از ميادين اين شهر به اهتزاز درآمد.

پرچم متبرك آستان قدس رضوی توسط خادمان این بارگاه ملكوتی به شهرستان سلماس منتقل و با حضور جمع كثیری از عاشقان ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت در میدان توحید سلماس برافراشته شد .

كاروان خدام رضوی در میان استقبال گرم مردم و مسولان شهرستان پس از وارد شدن به سلماس برای گلباران مزار شهدای گمنام عازم یادمان شهدای گمنام این شهرستان شدند .

امام جمعه سلماس در مراسم جشن عمومی ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) و استقبال از پرچم رضوی در جمع عاشقان آن امام همام در میدان توحید سلماس اظهار داشت: سعادت دنیوی و اخروی در گرو حركت در مسیر ائمه اطهار (ع) است.

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی ضمن بیان فضایل و مناقب امام هشتم شیعیان به بیان آثار و بركات زیارت امام رضا (ع) در آیینه روایات پرداخت.

وی با تجلیل از روحیه والای مردم شهرستان سلماس در ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و اهل‌ بیت آن حضرت گفت: حقیقتا این روحیه دینی و معنوی و ارادت به ساحت مقدس آل‌الله در بین مردم این شهرستان به‌ ویژه جوانان مثال‌زدنی است.

فرماندار شهرستان سلماس نیز در مراسم استقبال از خدام آستان قدس رضوی اظهار كرد: حضور خدام در شهرستان اتفاق بسیار مهم و مباركی بود كه موجب ایجاد فضای معنوی در شهرها شده است.

مرتضی نظری با اشاره به استقبال پرشور مردم سلماس از كاروان خدام امام رضا (ع) افزود: مردم كشورمان از صدر اسلام تا كنون در مقاطع مختلف نشان داده‌اند كه دارای انس و الفت بسیاری با ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) هستند.

وی ادامه داد: ملت ایران زیر پرچم ائمه اطهار پشتیبان ولایت فقیه هستند و حاضرند تمام وجود خود را تقدیم اسلام كنند.

در ادامه و پس از به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس حرم مطهر رضوی در سلماس، 2 نفر از خدام آستان مقدس رضوی ضمن بیان مطالبی پیرامون عنایات و الطاف امام رئوف به مدیحه‌سرایی در مقام و منزلت حضرت ثامن‌الحجج (ع) پرداختند.

قبل از این مراسم تعدادی از مداحان شهرستان به سبك محلی به مداحی پرداختند.

در پایان خدام حرم‌ مطهر امام رضا (ع) به همراه بیرق متبرك امام رضا (ع) كه توسط خادمان مرقد مطهر آن حضرت حمل می شد در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس حاضر و از بیماران این بیمارستان عیادت كردند.

از نكات جالب توجه استقبال كم‌نظیر مردم از خادمان حریم پرمهر امام هشتم(ع) و نام گذاری دو نوزاد تازه متولد شده امروز توسط خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) بود.

583/7127

سرخط اخبار استان‌ها