۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 80326848
T T
۰ نفر
نقطه قوت برگزاري جشن هاي دهه كرامت،مردمي بودن آن است

مشهد- دبير جشنواره بين المللي امام رضا (ع) نقطه قوت برگزاري جشنهاي دهه كرامت را مردمي بودن آن ذكر كرد.

'سید جواد جعفری' روز دوشنبه افزود: دهه كرامت متعلق به حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع) و حضرت شاهچراغ است و یكی از دلایل برجسته بودن این دهه ، حضور همه هنرمندان، حوزه های علمیه، فرهیختگان، دانشگاهیان و غیره در عرصه فعالیتهای بزرگداشت آن است.

به گزارش روز دوشنبه دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) وی ادامه داد: باید از این فرصت برای معرفی فرهنگ و معارف رضوی با همكاری رسانه ملی و مطبوعات بهره لازم برد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اضافه كرد: از انجا كه حضور مردم در عرصه های متعلق به انقلاب اسلامی و اهل بیت (ع) با معرفت و بینش همراه است، استفاده از توان مردمی از ضروریات برگزاری بهنیه جشنهای دهه كرامت است.

جعفری در خصوص دلایل نامگذاری دهه كرامت نیز گفت: به دلیل آنكه تولد حضرت معصومه در اول ذی العقده قرار دارد و آن حضرت كریمه اهل بیت (ع) هستند و از سوی دیگر به دلیل معرفی كرامات امام رضا (ع) به جهانیان این ایام به خودی خود به ایام دهه كرامت مزین شده است.

وی با اشاره به برگزاری250 هزار جشن مردمی در سراسر كشور توسط شورای هماهنگی جشن های مردمی دهمین جشنواره بین الملللی امام رضا (ع) گفت: روز سه شنبه و همزمان با آغاز دهه كرامت و صبح میلاد حضرت معصومه(ص)، حرم مطهر رضوی توسط اقشار مختلف از بانوان مشهدی گلباران می شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اجتماع بانوان مشهدی در ساعت 30/8 دقیقه صبح در عرصه میدان شهدای این شهر آغاز می شود و سپس بانوان در حالی كه گل در دست دارند به سمت حرم مطهر رضوی حركت می كنند.

وی برگزاری نمایشگاه های كتاب با موضوع فرهنگ رضوی، حمایت از چاپ كتب ارزشمند با موضوع فرهنگ رضوی، جشنواره شعر رضوی، تهیه و چاپ پوستر رضوی، نمایشگاه هنرهای تجسمی هشت بهشت، جشنواره فیلم رافت، اجرای نمایش با موضوع فرهنگ رضوی و جشنواره پیامك ادبی رضوی را از برنامه های این اداره كل در دهه كرامت دانست.

جعفری ادامه داد: افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای كانون های فرهنگی و هنری مساجد، برگزاری هزار جشن در هزار كانون فرهنگی و هنری، صد جشن روستایی در صد كانون فرهنگی و هنری روستایی، افتتاح كانون های فرهنگی و هنری با القاب امام رضا(ع) و برگزاری نمایشگاه های كتاب و محصولات فرهنگی در كانون های فرهنگی و هنری سایر این برنامه ها است.

وی گفت: برگزاری نشست های تخصصی با موضوع سیره حضرت فاطمه معصومه (س) در بخش خواهران از برنامه هایی است كه با محوریت كانونهای فرهنگی و هنری مساجد دیگر این برنامه ها در دهه كرامت است.ك/1

7490/659

سرخط اخبار استان‌ها