۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۲۹
کد خبر: 80306660
T T
۰ نفر
ظرفيت اشتغال جامعه با توانمند سازي تعاوني ها افزايش مي يابد

ساير- مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي مازندران افزايش ظرفيت اشتغال جامعه و خروج از بحران بيكاري را در گرو توانمندسازي بخش تعاون و تعاوني ها دانست و گفت : بخش تعاون از ظرفيت بالايي براي ايجاد اشتغال بهره مند است.

به گزارش خبرنگارایرنا ، ' علی بابایی كارنامی ' روز دوشنبه در همایش تعاونی های شهرستان های قائمشهر ، سوادكوه و جویبار كه در قائمشهر برگزار شد ، به چشم انداز برنامه پنجم توسعه در كاهش مشاغل اداری اشاره كرد و افزود : به منظور تحقق این هدف و كاهش بیكاری می بایست برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه تلاش شود كه تعاونی ها بیشترین ظرفیت را در این زمینه دارند.

وی دانش آموختگان بخش كشاورزی مازندران را 12 هزار نفر اعلام كرد و گفت : در حالی كه فرصت اشتغال در مجموعه های اداری كاسته می شود ، زمینه جذب و اشتغال این تعداد افراد تنها در بخش های تعاونی امكان پذیر است.

مدیركل تعاون مازندران به تاكیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی و توجه به ایجاد تعاونی ها اشاره كرد و اظهار داشت : در دوران جنگ و اوج مشكلات ، امام خمینی (ره) بر گسترش تعاون تاكید كردند و این نشات گرفته از تاثیرگذاری این مقوله بر پیشرفت و تعالی اقتصاد كشور است.

وی افزود : در نظام جمهوری اسلامی ایران كه بر اصل رفع تبعیض بنا شده است ، ایجاد تعاونی ها بر اساس خواست نظام و اهداف آن مورد تاكید است.

بابایی كارنامی از استان مازندران با توجه به ظرفیت اقتصادی و نیروی انسانی به عنوان یكی از استان های برتر از نظر تعداد تعاونی ها در كشور یاد كرد و گفت : این استان بعد از استان تهران و اصفهان جایگاه سوم را از نظر تعداد تعاونی ها دارد.

وی از تعاون ها به عنوان تشكل های قوی در عرصه اقتصادی یاد كرد و افزود : تعاونی ها باید برای رفع مشكلات و دغدغه های خود پیگیر و جدی باشند.ك/2

7329/1654

سرخط اخبار استان‌ها