۱۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80263706
T T
۰ نفر
فضاي مازاد مدارس ابتدايي به دوره پيش دبستاني اختصاص مي يابد

تهران - معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش اعلام كرد فضاي مازاد مدارس ابتدايي در نوبت صبح براي تشكيل كلاس هاي دوره پيش دبستاني اختصاص مي يابد.

'فاطمه قربان' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بر اساس شیوه نامه مراكز پیش دبستانی كه به استان های كشور ارسال شد، به مدیران مناطق اعلام شده است، چنانچه در نوبت صبح برخی از مدارس ابتدایی، فضای خالی وجود داشته باشد و این فضای مازاد بر نیاز دانش آموزان باشد، به موسین غیر دولتی مجوز فعالیت مراكز پیش دبستانی در این مدارس اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت اولویت استفاده از فضای مدارس در نوبت صبح با كودكان لازم التعلیم است و موسسان مراكز پیش دبستانی می توانند برای استفاده از فضای مدارس ابتدایی در نوبت بعدازظهر اقدام كنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست گذاری و نظارت بر مراكز پیش دبستانی با آموزش و پرورش بوده اما بحث اجرایی آن با سازمان مدارس غیردولتی است.

قربان اضافه كرد: مسئولیت صدور مجوز، نظارت بر عملكرد مدارس پیش دبستانی، تدوین و تایید محتوای آموزشی پیش دبستان با آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینكه دوره پیش دبستانی دوره ای غیر رسمی و غیر اجباری است و به صورت غیر دولتی و با مشاركت مردم اداره می شود، گفت: نیروهایی كه در مراكز پیش دبستانی به كار گرفته می شوند، از طریق موسسین غیر دولتی تعیین می شوند، به این صورت كه ضمن اخد مجوز فعالیت مركز پیش دبستانی، مربی خود را به آموزش و پرورش معرفی كرده و با وی قرارداد بسته می شود.

قربان در مورد شمار مراكز دوره پیش دبستانی گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم چرا كه آمار دقیق در این زمینه پایان مهر نهایی می شود.

وی درمورد پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی در كشور، گفت: سال گذشته پوشش تحصیلی در دره پیش دبستانی 85 درصد بود.

چندی پیش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از 'فرشته حشمتیان' معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشاركت های مردمی و خانواده اعلام كرد دو هزار و 143 مجوز ایجاد مراكز پیش دبستانی برای سال تحصیلی 92-91 صادر شد.

وی با اشاره به ماده 9 قانون تاسیس مدارس و مراكز غیر دولتی گفت: طبق قانون، تاسیس و اداره این مدارس و مراكز به صورت غیر دولتی است.

حشمتیان ادامه داد: در راستای اجرای سند تحول و ضرورت گسترش تربیت نوآموزان كه در شرایط سنی خاص به سر می برند ایجاد و توسعه مراكز پیش دبستانی كه جایگاه غیردولتی دارند در دستور كار این معاونت قرار گرفته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشاركت های مردمی و خانواده افزود: با توجه به اهمیت این موضوع شیوه نامه ای در همین زمینه تنظیم و در بیستم خردادماه امسال صادر شد كه در هفته اول تیرماه نیز در اختیار تمام استان ها و مناطق قرار گرفت.

حشمتیان با تاكید بر شرایط ویژه سنی نوآموزان تصریح كرد كمك به رشد و پرورش عاطفی نوآموزان، ایجاد درك شرایط محیط، كیفیت بخشی به ارزش ها و هویت ملی و ایجاد رفتارهای مطلوب از اهداف ایجاد مراكز پیش دبستانی است.

وی گفت: حمایت همه جانبه در راستای توسعه آموزش پیش دبستانی با رویكرد تربیت قرآنی در اولویت كاری مركز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد تا شاهد بالندگی نظام آموزشی در سطح كشور باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشاركت های مردمی و خانواده با اشاره به اولویت صدور مجوز برای ایجاد مراكز پیش دبستانی توسط افراد حقیقی و حقوقی تاكیدكرد همه موسسین مدارس غیردولتی، همه فرهنگیان و بازنشستگان، تمام دستگاه ها و سازمان ها با جایگاه حقوقی، تمامی موسسین و شركت هایی كه در سال گذشته با مدارس غیر دولتی ارتباط داشته و همه مربیانی كه دارای سابقه اشتغال هستند در اولویت صدور مجوز برای ایجاد مراكز پیش دبستانی هستند.

اجتمام**9105**1569
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه