برقراري روابط ميان ايران ومصر امروز بيش ازهر زمان ديگري مورد نيازاست

بيروت - وزير دفاع سابق لبنان با اشاره به تشكيل دولت جديد در مصر، از سياست برخي سران عرب در قبال ايران به شدت انتقاد كرد و گفت: برقراري روابط ميان ايران و مصر امروز بيش از هر زماني ديگر با هدف رويارويي با طرح هاي فتنه برانگيز رژيم صهيونيستي و آمريكا مورد نياز است.

"عبدالرحیم مراد" وزیر دفاع سابق لبنان و رییس حزب "اتحاد لبنانی" روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بیروت با اشاره به انواع توطئه ها علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در معرض انواع مختلف توطئه های دشمنان بوده است.

وی افزود: ایران علی رغم این توطئه ها، به مسیر خود در تحقق آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی ادامه می دهد ولی متأسفانه برخی حکام عرب نه تنها از موفقیت های جمهوری اسلامی درس نگرفتند بلکه به دشمنی با آن پرداختند؛ این در حالی است که ایران در خواستی جز استقلال، آزادی و رشد و شکوفایی کشورهای مسلمان در منطقه و جهان ندارد.

مراد با اشاره به نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در پخش بذر فتنه و تفرقه میان کشورهای عربی و مسلمان منطقه و جهان اظهارکرد: در پشت سر همه نگرانی ها و مشکلات میان کشورهای عربی و ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند چراکه آنها از وجود وحدت میان مسلمان و اعراب منطقه هراس دارند و آن را مغایر با خواسته ها و منافع خود می دانند از این رو تمام امکانات خود را در ایجاد فتنه میان مسلمانان و اعراب منطقه به کار می برند.

رییس حزب اتحاد لبنانی ادامه داد: حکام عرب منطقه باید با ایجاد گفتگو ، تفاهم و مشورت با ایران در راستای حل نگرانی ها و مشکلات میان خود در راستای تأمین منافع ملت های منطقه تلاش کنند.

وی با هشدار نسبت به توطئه آمریکایی - صهیونیستی علیه مصر و مقاومت در منطقه افزود: آمریکا تحت عناوین و شعارهای مختلف، علیه مقاومت منطقه توطئه چینی می کند و تحرکات اخیر آمریکا در مصر بخشی از این توطئه ها است.

مراد گفت: ما همه را به وحدت و تفاهم میان ملت ها و کشورهای عربی و مسلمان فرا می خوانیم ولی اقدامات برخی کشورهای عربی از جمله عربستان در سمت و سوی مبارزه با دشمن اول منطقه یعنی اسراییل نیست بلکه آنها بیشترین امکانات و توانایی های خود را در راستای تقویت رابطه با رژیم صهیونیستی صرف می کنند تا بدین ترتیب این دشمن به بخشی طبیعی و جدا ناپذیر از منطقه تبدیل شود.

رییس حزب اتحاد لبنانی با اشاره به ضرورت برقراری روابط میان ایران و مصر تأکید کرد: ما از مسئولان مصری می خواهیم نسبت به توطئه جدید دشمن در منطقه در تغییر نگاه ها به ایران به عنوان دشمن منطقه به جای اسراییل، هوشیار باشند.

وی گفت: بدیهی است که عوامل مشترک و وحدت میان عربستان، ایران و جهان عرب به مراتب بیش از عوامل تفرقه و جدایی است.

برون مرزي**1423**