۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۹:۴۷
کد خبر: 80218590
T T
۰ نفر

كارگاه آواز نصرالله ناصح پور برگزار مي‌شود

۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۹:۴۷
کد خبر: 80218590
كارگاه آواز نصرالله ناصح پور برگزار مي‌شود

تهران - 'نصرالله ناصح پور' استاد پيشكسوت آواز و رديف هاي آوازي ايران، 24 تيرماه جاري كارگاه تخصصي آواز را با عنوان 'ساختار شناسي شعر و رديف موسيقي اصيل ايراني' برگزار مي كند.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، این كارگاه آواز كه جزو سلسله نشست های 'گوش تهران' خانه هنرمندان است، 24 تیرماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان از ساعت 16 تا 19 برگزار می شود؛ ورود به این كارگاه آواز برای عموم آزاد است.

ناصح پور از دوران كودكی، در خانواده‌ای موسیقی شناس پرورش یافت ، او با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران كرد و پس از آشنایی با استاد محمود كریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.در آنجا، آشنایی با مطالب و نكته‌های شفاهی در كلاس درس استاد علی اكبرشهنازی، این امكان را ایجاد كرد كه در محفل هنری استاد امیر قاسمی نیز، با روح و حس ساز استاد سعید هرمزی و دیگر استادان حاضردرهنرستان آشنا شد.

از اجراهای آوازی ناصح پور می توان به خواندن تصنیف 'ز من نگارم' از ساخته های درویش خان در آلبوم مشتركش با محمدرضا لطفی و ناصر فرهنگ فر اشاره كرد. دو صفحه گرامافون در كتاب 'موسیقی آوازی ایران' و اجرای تصنیف‌های عارف و شیدا در آلبوم یادواره استاد برومند به سرپرستی محمد رضا لطفی و اجرای آواز در آلبوم سرودهای آذربایجانی به سرپرستی حسین علیزاده از دیگر آثار ارزنده این رادیفدان برجسته است.

ناصح پور در زمینه های گوناگونی به كارهای پژوهشی پرداخته و دست آورد های خود را در قالب مقاله و كتاب منتشر كرده است كه از آن جمله می توان به كتاب درة التاج (جلد اول)، نویسنده علامه قطب الدین محمود بن ضیاءالدین بن مسعود شیرازی، تصحیح و تعلیقات نصرالله ناصح پور وزیبایی شناسی موسیقی اشاره كرد.

فراهنگ ** 9252**1588

سرخط اخبار فرهنگ