۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۵:۴۶
کد خبر: 80213387
T T
۰ نفر
مسوولان فقط پاي پلكان هواپيما ما را مي شناسند

ساري - كمتر از 70 روز به آغاز بازيهاي پارالمپيك لندن باقي مانده است و ورزشكاران جانباز و معلول مازندراني با تلاش فراوان و تحمل مرارت هاي دايمي حضور در اردوهاي مختلف تيم ملي، موفق به كسب پنج سهميه حضور در اين رقابت ها شده اند.

در این میان سه ورزشكار مازندرانی به همراه تیم ملی والیبال نشسته رهسپار لندن می شوندو بخت خود را برای افتخار آفرینی دراین آوردگاه بزرگ می آزمایند تا افتخاری دیگر برای ورزش مازندران كسب كنند.

'رمضان صالحی'كه از باسابقه ترین ورزشكاران والیبال نشسته ایران محسوب می شود و این روزها سخت مشغول تمرین آماده سازی است ، با خبرنگار ایرنا به گفت و گو نشست و علی رغم كمبودهای شدیدی كه ورزشكاران جانباز و معلول مازندران با آن دست به گریبان هستند ، وعده كسب مدال طلا را از این رقابت ها به مازندرانی ها داد.

عمل نكردن مسوولان به وعده ها و فراموش كردن ورزشكاران مدال آور پس از گذشت چند روز، بیكاری و دیگر مشكلات مربوط به انجام حرفه ای ورزش ، دغدغه همیشگی ورزشكاران جانباز و معلول است.

این ورزشكار مازندرانی می گوید: مسوولان فقط هنگامی كه با دست پر از مسابقات باز می گردیم پای پلكان هواپیما حاضر می شوند ، چند عكس یادگاری می گیرند ، در مراسم تقدیر ، سخنرانی می كنند و پس از آن حتی اگر ما را در خیابان ببینند ، نمی شناسند.

صالحی كه از جمله باسابقه های والیبال نشسته ایران است ، معتقد است ، ادامه این روند هیچ انگیزه ای را برای ورود علاقه مندان به رشته های ورزشی جانبازان و معلولان ایجاد نخواهد كرد.

این در شرایطی است كه به گفته صالحی ، ورزشكاران جانباز با حمایت هایی كه بنیاد شهید از آنان صورت می دهد،شرایط بهتری نسبت به ورزشكاران معلول دارند.

ورزشكار پارالمپیكی رشته والیبال نشسته مازندران افزود : مشكل اصلی ورزشكاران جانباز و معلول مازندران ، مدیریتی است و تا زمانی كه در شیوه مدیریت ورزش تغییری داده نشود ، امیدی به حل كمبودهای فراوان موجود در ورزش جانبازان و معلولان وجود نخواهد داشت.

صالحی به شرایط تیم ملی والیبال نشسته ایران اشاره كرد و گفت : برگزاری چند اردوی داخلی وخارجی و حضور در مسابقات چهار جانبه آلمان، آخرین تلاش های مسوولان تیم ملی برای افزایش توان فنی و از بین بردن نقاط ضعف تیم است تا با آمادگی كامل در این رقابت ها حاضر شویم.

وی ادامه داد : در پارالمپیك لندن با تیم های برزیل ، چین و بوسنی هم گروه هستیم كه با توجه به قدرت بالای این تیم ها ، در انتظار روزهای سخت در این مسابقات خواهیم بود .

صالحی معتقد است : اگر چه این تیم ها در سال های اخیر تلاش بسیاری برای افزایش توان فنی خود انجام داده اند ، اما تیم ایران در دیدار برابر آن ها مشكلی نخواهد داشت و حضور در فینال مسابقات ، اتفاقی حتمی و قابل پیش بینی است.

بوسنی سرسخت ترین رقیب ایران در رشته والیبال نشسته است ، اما صالحی این تیم را نیز رقیب سرسختی برای ایران نمی داند و با اطمینان از پیروزی مقابل آن خبر می دهد.

این ورزشكار رشته والیبال نشسته مازندران می گوید : هر چه در زندگی دارم از والیبال نشسته است،اما درشرایطی كه به سالهای آخر انجام ورزش حرفه ای نزدیك می شوم بر خلاف تمام وعده های مسوولان ، موفق به پیدا كردن شغل مناسب نشدم و كماكان از مشكل بیكاری رنج می برم.

صالحی ادامه می دهد : شاید انتظارات ما بالا است ، اما امیدوارم اگر مسوولان وعده ای می دهند ، روی حرف های خود باشند .

صدای ورزشكاران جانباز و معلول مازندران اگر چه تاكنون به گوش كسی نرسیده است،اماامیدواریم درمدت باقیمانده تا پارالمپیك لندن این فریادها را شنونده ای باشد.ك/3

7331/1654
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش