۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۰۹
کد خبر: 80124478
T T
۰ نفر

صداي انقلاب در تبريز تجليل شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۰۹
کد خبر: 80124478
صداي انقلاب در تبريز تجليل شد

تبريز- 'اسفنديار قره باغي' سرآينده 'امريكا امريكا ننگ به نيرنگ تو' در مجتمع فرهنگي هنري 22 بهمن تبريز به عنوان مردي كه صدايش صداي انقلاب است با برنامه اي به همين عنوان مورد تجليل قرار گرفت.

تولید 800 سرود انقلابی با مضامین بلند و در راستای آرمانهای انقلاب از عمده فعالیت های قره باغی است.

قره باغی در این مراسم گفت: به زعم بنده آمریكا همان آمریكاست و با افتخار سرود 'ننگ به نیرنگ تو' را خواهم خواند.

در این مراسم تعدادی از آثار قره باغی به صورت زنده توسط هنرجویان هنرستان موسیقی تبریز اجرا و قره باغی نیز به اجرای چند كار خود پرداخت كه با تشویق حاضران مواجه شد.

دراین مراسم همچنین از مجموعه صدای انقلاب كه فیلم مستندی درباره قره باغی است، رونمایی شد.

اسفندیار قره‌باغی در اول بهمن ماه سال1320 در كوچه قره‌باغی‌های تبریز به دنیا آمد.

او پس از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت كرد و از سال 1338 وارد هنرستان موسیقی شد و در خرداد ماه سال 1343 فارغ‌التحصیل و به عنوان معلم موسیقی در مدارس كرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

اواخر سال 1347 به تهران منتقل و در گروه اپرای تهران مشغول شد، ضمن خوانندگی در گروه كر اپرای تهران پس از بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست با اپرای تهران، نقش‌های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده‌دار شد.

قره‌باغی دكترای موسیقی كلاسیك خود را از ایتالیا اخذ كرده و در مدت هشت سال دفاع مقدس بیش از 800 سرود ساخت و در ایفای سلو و گروه كُر آنها نقش مهمی داشت.

رهبری گروه كر تالار وحدت، رهبری گروه كرصدا و سیما، رییس مركز سرود و آهنگ‌های انقلابی، ریاست كمیته آواز كلاسیك خانه موسیقی، مسوول موسیقی رادیو و نایب رییس كانون هنرمندان ایران از جمله سوابق مسوولیتی او محسوب می‌شود.

7223/587

سرخط اخبار استان‌ها