۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 80098950
T T
۰ نفر

اروميه - امام جمعه موقت اروميه با عنوان اينكه جزاير سه گانه تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي جزو لاينفك خاك جمهوري اسلامي است، تاكيد كرد: خليج فارس، نامي است كه تا ابد بر اين پهنه آبي باقي خواهد ماند.

محمدرضا بابازاده در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: خلیج فارس سمبلی از روحیه حق طلبی و عدالت محوری جمهوری اسلامی است، حاكمیت ایران قدرتمند بر این پهنه آبی مهم و استراتژیك در طول تاریخ، صلح و ثبات در این منطقه را فراهم آورده ، امروز اجازه بحران آفرینی در منطقه را به كسی نخواهد داد.

وی حراست از آرامش خلیج فارس و حفظ نام تاریخی 'خلیج فارس' بر این گذرگاه مهم دریایی را از اولویت های دولت و ملت ایران دانست و اظهار كرد: كشورهای منطقه به جای افتادن در دام قدرت های شیطانی بهتر است برای حفظ صلح و آرامش در منطقه با ایران قدرتمند همكاری و تعامل داشته باشند.

بابازاده سفر رئیس جمهوری به جزایر ایرانی در خلیج فارس را هوشمندانه عنوان كرد و گفت: سرو صدای برخی شیخ نشین ها كه با تحریك قدرت های شیطانی صورت گرفت، كاملا بیجا و بی مورد است، رئیس جمهوری كشور قدرتمندی مانند ایران، حق دارد كه به هر نقطه از قلمرو حاكمیت خود سفر كند .

وی در ادامه خطبه های نماز با انتقاد از دخالت های دولت تركیه در سوریه گفت: دولت تركیه باید بداند دوره امپراطوری عثمانی سپری شده ، دولت تركیه به جای شعله ور كردن آتش در سوریه باید به حق همسایگی برای استقرار ثبات و آرامش در این كشور كمك كند.

امام جمعه موقت ارومیه در ادامه خطبه های نماز ، حمایت از بخش كشاورزی را یكی از نیازهای توسعه كشور دانست و از دولت و مجلس خواست با وضع قوانین و اتخاذ تصمصم های حمایتی، كشاورزان را در تولید بیشتر و محصولاتی كیفی تر یاری كنند.

بابازاده با اشاره به قیمت گذاری گندم امسال تاكید كرد: دولت باید در قیمت گذاری محصولات كشاورزی دقت لازم را به عمل بیاورد تا كشاورزان متضرر نشوند، در غیر این صورت انگیزه تولید در كشاورزان از میان خواهد رفت.

وی همچنین با انتقاد از گرانی و تورم امسال از مسوولین خواست، برای جلوگیری از افزایش افسارگسیخته گرانی اقدامات سریع و عملی اتخاذ كنند.

583 /7125/681
۰ نفر