۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 80097335
T T
۰ نفر

حضرت فاطمه (س) اسوه تمام خوبي ها

۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 80097335

يزد - حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان برترين و جامع‌ترين اسوه و الگو عالم بشريت در همه ابعاد زندگي سجاده بندگي و جلوه‌گاه وارستگي و انسان كامل به تمام معنا بود و همه ما بايد از روش ، رفتار و اخلاق اين بانوي بزرگ اسلام درس گرفته و آن را سرمشق كارهاي خود قرار دهيم.

به گزارش ایرنا، فاطمه زهرا (س) همچون كوثر بیكران الهی به عنوان اسوه و الگوی بی‌نظیر همیشه سرسبز و حیات بخش انسان ها در همه عصرها و نسل‌ها در طول تاریخ خواهد بود.

زندگاني بانوي بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) با آن كه در جواني به خزان گرایید، در همان دوران كوتاه، درس هاي فراواني براي پیروانش داشت.

شخصیت فاطمه (س) آن قدر بزرگ است كه انسان از بیانش عاجز است و سخن گفتن از شخصیت بی‌نظیر آن حضرت شم بهشتی می‌خواهد.

شخصیتي كه داراي عظمتي ویژه و پرورشي نمونه و حضوري همه جانبه در تمام جهات انسانیت است.

زنان مطرح در قرآن، هریك شاخص‌هاي ویژه‌اي داشته‌اند و فاطمه، (س) خود به تنهایي همه آن شاخص‌ها را با خود به همراه دارد.

وجود بی كرانه حضرت فاطمه (س) مجموعه ای از سیمای پرفروغ ایمان، تقوا و اسوه تمام عیار زن مسلمان است.

الگوبرداری از سیره حضرت فاطمه زهرا (س)، بهترین طریق معرفت است و حضرت فاطمه (س) به عنوان انسانی كامل با والاترین درجه از بینش توحیدی است.

فاطمه (س) اسوه تمام عیار زن مسلمان است و اخلاق و سخاوت به عنوان مهمترین ویژگی های جاودانه حیات فاطمه (س) است.

اخلاق و سخاوت آن حضرت به گونه ای بود كه مال، جان و آبروی خود را در راه اسلام فدا كرد.

سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشري است، لذا باید شناخت او را در كلمات خدا و رسولش یافت.

برخي آیات قرآن، تنها به شخصیت حضرت زهرا‌(س) دلالت دارد و بعضي ناظر به مقام و منزلت اهل‌بیت رسول خداست كه حضرتش یكي از آنهاست.

آنچه ما را به این حقیقت وا می دارد این است كه باید در كنار شركت در مجالس روضه و عزای ائمه اطهار (ع) به توصیه ها و سفارش های آنها عمل كنیم و در زندگی خود به كار گیریم.

در ایام سوگواری شهادت پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم و در این ایام همه در حزن و عزا هستند و در رثای او می گریند و ناله می كنند.

آیین های عزاداری ام ابیها، دخت رسول الله حضرت فاطمه زهرا (س) این روز و شب ها با شكوه خاصی در سطح استان یزد برگزار شد.

این آیین ها با حضور دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به خصوص جوانان و نوجوانان در سطح مساجد، تكایا و حسینیه های استان برگزار شد.

در آیین های عزاداری شهادت دخت نبی اكرم حضرت فاطمه زهرا(س) ،سخنرانان به بیان گوشه ای از زندگانی، رفتار و شخصیت اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.

همچنین دوستداران اهل بیت (ع) در این مراسم در رثای این بانوی بزرگ اسلام به عزاداری و سوگواری پرداختند و در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سر و سینه زدند و اشك ماتم ریختند.

فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت صدیقه كبری فاطمه زهرا (س) را به عموم مسلمانان به ویژه شیعیان و شیفیتگان اهل بیت (ع) تسلیت می گوییم.ك/4

651/1968

سرخط اخبار استان‌ها