۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 80095635
T T
۰ نفر

فاطمه زهرا(س) در دفاع از عرصه ولايت الگو و نمونه بود

۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 80095635

زنجان- مسوول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاههاي آزاد استان زنجان،گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از عرصه ولايت الگو نمونه بود.

حجت الاسلام' عنایت الله شامی'، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه حضرت فاطمه زهرا(س) در محیطی پا به عرصه گذاشت كه زن به عنوان كالا محسوب می شد، افزود: در دوران جاهلیت زن از جایگاه بسیار نازل و پستی برخوردار بود كه زنده به گور كردن دختران نمونه ای از اقدامات آن روزگار تاریخ است.

وی، با بیان اینكه حضرت فاطمه زهرا(س) جایگاه و منزلت واقعی زن مسلمان را به بشریت معرفی كرد، اظهار داشت: یكی از درسهای مهم این بانوی دو عالم به همگان این بود كه زن همراه با مردان می تواند در تمامی عرصه ها و با توجه به فطرت الهی آن به فعالیت ادامه دهند.

این كارشناس مسائل مذهبی، افزود: برزگترین وظیفه و خصوصیت یك زن مسلمان فراهم كردن شرایط و بستری سازی لازم برای رشد و تعالی نظام خانواده همگام با نقش آفرینی مردان است كه این موضوع از درس های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام شامی، با بیان اینكه حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی پیامبر اسلام به ام ابیها لقب گرفته است، افزود: ام ابیها اصل و منشا نبوت و ولایت بر می گردد كه اگر وجود آن بزرگوار نبود نبوت پیامبر و ولایت ائمه (س) آشكار نمي‏ شد.

وی، اظهار داشت: خطبه فدك نیز عالی ترین مصادیق معرفتی حضرت فاطمه زهرا(س) است كه در آن از حقوق اهل بیت به خوبی دفاع می كند.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد استان زنجان، با اشاره به اینكه حضرت زهرا(س) در راه دفاع از حقانیت و ارشهای ناب اسلام به شهادت رسید، خاطر نشان كرد: فشارهای روحی و روانی و جسمی حاكم بر ایشان در وقایع متعدد موجب شد این بانوی بزرگوار پس از 95 روز از رحل پیامبر اكرم(ص) به شهادت برسند.

وی، با بیان اینكه حضرت زهرا(س) الگویی نمونه و بی بدیل برای تمام زنان عالم است، اظهار داشت: با نگاهی به زندگی این بزگوار می توان درسهایی از معرفت، اخلاق، اجتماعی و شخصیتی را الگو و سرمشق قرار داد.

522/7320

سرخط اخبار استان‌ها