۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80003474
T T
۰ نفر

بيروت - احزاب و گروههاي فلسطيني و لبناني حامي مقاومت فلسطين ، كنفرانس ' قدس پايتخت فلسطين، عرب و مسلمانان' را با سخنراني سيد'حسن نصرالله' دبيركل حزب الله در تاريخ 14 اسفند ماه در بيروت برگزار مي كنند.

به گزارش ایرنا از بیروت، اعضای كمیته حمایت از مقاومت فلسطین و نیز نمایندگان احزاب لبنانی حامی مقاومت در این رابطه با'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت كشورمان در بیروت دیدار و گفت و گو كردند.

اعضای كمیته حمایت از مقاومت فلسطین متشكل از نمایندگان جنبش های مقاومت اسلامی حماس، جهاد اسلامی، الصاعقه، فتح انتفاضه، جبهه خلق فرماندهی كل، جنبش اسلامی مجاهد، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه پیكار مردمی و جبهه آزادیبخش فلسطین هستند. نمایندگان احزاب لبنانی حامی مقاومت شامل حزب الله، جماعت اسلامی و تجمع علمای مسلمین هستند كه امروز جمعه ضمن دیدار با سفیر ایران برای مشاركت در كنفرانس مذكور دعوت كردند.

سفیر ایران در این دیدار با تقدیر از فعالیت های كمیته حمایت از مقاومت در تقویت و گسترش فرهنگ ضد صهیونیستی و ضد استكباری، این فرهنگ را برگرفته از آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی ایران و حركت بنیادین حضرت امام خمینی(ره) در مبارزه همه جانبه با آمریكا و استكبار جهانی دانست.

وی به لزوم تغییر وضعیت حاكم بر جهان و روند غیرعادلانه مدیریت دنیا اشاره نمود و بر حركت رو به جلوی مقاومت متكی به قدرت مردم و توكل و ایمان به خدا تا دستیابی به همه اهداف مقدس آن تاكید كرد.

ركن آبادی با تبیین مواضع ایران در دفاع از مظلومین و مستضعفین، به دشمنی و خصومت غرب با ملت و افكار انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: علی‌رغم همه این فشارها، ایران به دستاوردهای عظیمی در ابعاد علمی و صنعتی دست یافت و هم اینك در اقیانوس ها و فضا حضور تكنولوژی ایرانی نیز مشاهده می شود.

در این جلسه 'حسین غبریس' نماینده تجمع علمای مسلمین در لبنان، پیام كمیته حمایت از مقاومت فلسطین با عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی كشورمان را تقدیم سفیر ایران كرد.

'علی بركه' نماینده جنبش حماس و 'بسام غنوم' عضو جماعت اسلامی لبنان نیز ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت منطقه و با اشاره به فتنه گری آمریكا و اسرائیل در بین ملت های منطقه، به اهمیت وحدت بین مسلمین و اهتمام جدی به موضوع قدس و مبارزه با طرحهای یهودی سازی قدس و مسجدالاقصی اشاره كرد و برگزاری كنفرانس قدس پایتخت فلسطین، عرب و مسلمانان در بیروت را در این راستا عنوان كردند.

در این كنفرانس قرار است دبیركل حزب الله، مفتی اهل سنت لبنان، سفیر ایران و برخی شخصیت های حامی مقاومت سخنرانی می كنند.

خاور**1030**2047**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان