۱۶ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7999152
T T
۰ نفر
سیاستمدار هندی: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/16 سیاسی.آمریکا.حقوق بشر دهلی نو - یک سیاستمدار بر جسته هندی و عضو پارلمان ایالت دهلی گفت: آمریکا در عصر حاضر بزرگترین تخلف کننده از حقوق بشر است.
به گزارش ایرنا، شعیب اقبال ( Iqbal Shoaib ( روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط آمریکا افزود: ارتش و آژانس های آمریکایی در کشورهای دیگر و همچنین در گوانتانامو و زندان ابوغریب در عراق به تکرار و بسیار بی شمار، حقوق انسان ها را نادیده گرفته است .
وی همچنین بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا هیلاری کلیتون درباره تخلف از حقوق بشر در ایران را غیر موثق خواند و گفت: جنگ های آمریکا در یوگسلاوی سابق، عراق و افغانستان گرفتار و درگیر جنایت های شنیع علیه بشریت است و این جنگ های آمریکا نه تنها افراد بی شماری را به قتل رسانده بلکه همه آن کشورها کاملا تخریب شده است.
نماینده پارلمان ایالت دهلی افزود: علاوه بر این بسیاری از مردم عراق و افغانستان بدون رسیدگی و محاکمه توسط آمریکایی ها به قتل رسیدند و این موارد همه نشانگر تخلف از حقوق بشری توسط آمریکا است.
وی گفت: جای بسیار تعجب است که بزرگترین تخلف کننده حقوق بشری در کشورهای دیگر تهمت تخلف از حقوق بشر به دیگر کشورها از جمله ایران می زند.
وی گفت: ایران کشور اسلامی است و معتقد به مبانی اسلامی بوده وبنابراین هیچ امکانی ندارد که از حقوق بشر تخلف کند.
وی با اشاره به گزارش های فلیپ آلستن گزارشگر ویژه شورای حقوق بشری سازمان ملل درباره جنایت های شنیع در عراق و افغانستان توسط ارتش آمریکا گفت: آمریکا باید درباره مسائل حقوق بشری خود رسیدگی کند و ریا کاری در این مورد را ترک نماید.
قانونگذار هندی گفت: آمریکا در حقیقت برحق بودن در مورد ابراز نظر در خصوص تخلف از حقوق بشر را از دست داده است.
آساق **310**589**2160** شماره 040 ساعت 10:27 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان