۲۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7995829
T T
۰ نفر
همسر رییس جمهور مخلوع تونس:اگر برادرم آزاد نشود تونس رابه آتش می کشم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/29 سیاسی.تونس.لیلی طرابلسی تهران-مقامات نظامی تونس از رهگیری تماس تلفنی محرمانه همسر زین العابدین بن علی رئیس جمهور مخلوع تونس پرده برداشتند که در آن تهدید کرده بود اگر برادرش که به جرم فساد وکلاهبرداری زندانی است آزاد نشود تونس را به آتش می کشد.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، روزنامه تونسی الشروق روز پنج شنبه فاش کرد که مقامات نظامی این کشور موفق شده اند نقشه لیلی طرابلسی همسر رئیس جمهور مخلوع تونس را در ایجاد آشوب واعمال خشونت آمیز در کشور خنثی کنند.
بر همین اساس، این مانور همسر بن علی که در زمان خود کشف و خنثی شد با هدف جلوگیری از بازجویی برادرش عماد الطرابلسی از سوی مقامات قضایی تونس و شنیدن اعترافات و شهادت وی به عنوان یکی از سران فساد در این کشور و فاش نکردن اطلاعات خطرناکی مربوط به تسلط همسر بن علی بر اوضاع کشور صورت گرفت.
عماد یکی از نمادهای فساد در نظام سابق تونس است که پس از سرنگونی بن علی به جرم چندین فقره اختلاس و کلاهبرداری زندانی شده است.
وی به اتهام سرقت یک قایق مشهور متعلق به برونو روژه از مدیران بانک لازار فرانسه تحت تعقیب قرار داشت و دستگاه قضایی فرانسه در ماه می2007 حکم جلب وی را صادر کرده بود اما حکومت تونس حاضر نشده بود وی را تحویل دهد.
بر اساس این گزارش، لیلی طرابلسی در یک تماس تلفنی محرمانه از طریق ماهواره ارتباطی ثریا با یک تاجر تونسی تهدید کرده بود که اگر برادرش عماد الطرابلسی که در یک قضیه فساد محکوم شده است آزاد نشده و یا حداقل به پلیس اینترپل و پس از آن به مقامات فرانسوی تحویل داده نشود تونس را با تمام مردمش به آتش می کشد.
به گفته منابع مطلع این در حالی است که مقامات عربستان سعودی اعلام کرده بودند که تماس از طریق تلفن ماهواره ای ثریا را برای رئیس جمهور تونس وافراد خانواده اش ممنوع کرده اند.
صویر1369**1049** شماره 037 ساعت 13:07 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان