۲۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7981026
T T
۰ نفر
آمریکا هشت فروند جنگنده اف 16 به پاکستان تحویل داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/29 سیاسی.پاکستان.آمریکا.همکاری های نظامی اسلام آباد- دولت آمریکا عصر شنبه بر اساس قرارداد فروش جنگنده های اف 16 به پاکستان،هشت فروند از این نوع جنگنده ها را به مقام های پاکستانی تحویل داد.
به گزارش ایرنا به نقل از سامانه خبری جیو،این جنگنده ها که بخشی از مجموعه هجده فروند اف 16 فروخته شده به پاکستان محسوب می شود ،در پایگاه هوایی جاکوب آباد به نیروی هوایی این کشور تحویل شد.
نیروی هوایی پاکستان ششم تیر و نهم آبان سال جاری در مجموع شش فروند جنگنده اف 16 را از آمریکا تحویل گرفته است.
بر اساس اعلام پاکستان،چهار فروند دیگر از این جنگنده ها تا پایان سال جاری میلادی به ناوگان نیروی هوایی این کشور وارد می شود.
دوازده فروند از این جنگنده ها از نوع C و شش فروند دیگر از نوع D هستند که بر اساس قرارداد I Drive Peace در اختیار ارتش پاکستان قرار می گیرند.
پاکستان اولین کشور در جنوب آسیا است که دارای جنگنده اف - 16پیشرفته خواهد بود.
چودری 'احمد مختار'وزیر دفاع پاکستان اول آبان تاکید کرده بود که ایالات متحده آمریکا هواپیماهای جنگنده اف- 16 قدیمی خود را به قیمت بالاتری به پاکستان می فروشد.
وی افزود:ایالات متحده آمریکا با افزایش قیمت هواپیماهای قدیمی اف16- و بالگردهای کبری خود باعث شده تا خرید آن ها برای پاکستان مقرون به صرفه نباشد.
'هواپیماهای اف - 16 تحویلی به پاکستان در سال جاری میلادی، به پیشرفته ترین و گرانترین تجهیزات خودکار هوایی مجهز بوده و تاکنون چنین فناوری پیشرفته در اختیار هیچ کشور دیگری قرار نگرفته است.
این جنگنده ها قابلیت عملیات در شب و در روز را داشته و به نیروی هوایی پاکستان این امکان را می دهند تا تحرکات دشمن خود را زیرنظر بگیرد، این اولین باری است که چنین سیستم پیشرفته ای در اختیار نیروی هوایی این کشور قرار می گیرد.
قرارداد خرید جنگنده اف 16 ،سی ام سپتامبر 2006 ) هشتم مهر 85 ) بین آمریکا و پاکستان منعقد شده بود.
آساق 235** شماره 197 ساعت 23:14 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان