۹ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7941033
T T
۰ نفر
آمریکا مدعی برخورداری از حق استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/09 سیاسی.آ'مریکا.هواپیمای بدون سرنشین تهران - دولت آمریکا در پاسخی که پس از ماه ها انتظاره به دادخواست اتحادیه آزادی های مدنی در اعتراض به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین داد، مدعی انطباق این اقدام با قوانین بین المللی و در راستای تامین اهداف دفاعی شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هارولد کوح Koh/ Harold مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا گفت، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مطابق با حقوق بین الملل و در راستای اهداف دفاعی است.
کوح بدون اشاره به پاکستان یا مناطق دیگری که با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفته اند، هدف قرار دادن و نابودی اعضای القاعده و طالبان را دستمایه استفاده از این هواپیماها قرار داد و گفت: در نتیجه حملات یازده سپتامبر، آمریکا با القاعده، طالبان و گروه های وابسته به آن وارد نبردی مسلحانه شد و بر اساس حقی که طبق قوانین بین اللملی برای دفاع از خود دارد، می تواند به قوه قهریه متوسل شود.
حملات سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا) با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به پاکستان، سومالی و مناطق دیگر در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا افزایشی چشمگیر یافته اما، اطلاعات مربوط به آن تاکنون مخفی نگه داشته شده است.
سیا هنوز واکنشی به سخنان کوح نشان نداده است.
برخی گروه های مدافع حقوق بشر چنین حملاتی را مغایر با قوانین آمریکا و بین اللملی و یکسان با قتل های غیر قانونی می دانند.
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در دادخواستی در اعتراض به استفاده واشنگتن از هواپیماهای بدون سرنشین تصریح کرده بود، سیا و شاخه نظامی وابسته به آن، از این هواپیماها برای کشتن افراد در عراق، افغانستان، پاکستان و در یمن استفاده کرده است و گزارش های جدید، از جمله اظهارات مدیر سیا، حاکی از احتمال قرار گرفتن شهروندان آمریکایی در فهرست اهداف مورد نظر این هواپیماهاست.
کشتار غیرنظامیان در پاکستان با استفاده از این هواپیماها موجب تشدید احساسات ضد آمریکایی پاکستانی ها شده است.
مترجمام **ب.ع** شماره 126 ساعت 16:20 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان