۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7911237
T T
۰ نفر

نفرت مردم تونس از نقش عربستان در منطقه

۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7911237
نفرت مردم تونس از نقش عربستان در منطقه ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/02 سیاسی.خارجی.تونس.سعودی تونس - اغلب شهروندان تونسی در محافل مختلف نارضایتی خود را از دولت عربستان سعودی به دلیل استقبال و پناه دادن به دیکتاتور این کشور به عصبانی و ابراز تنفر می کنند .
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا، یک مغازه دار تونسی در این باره گفت: برای ما بسیار تعجب آور است که چگونه یک کشور اسلامی به دیکتاتوری که علاوه بر ظلم به ملتش، اموال آنان را نیز به یغما برده ، پناه می دهد.
عزمی علوش دانشجوی حقوق دانشکاه الزیتونه تونس نیز در این مورد می گوید: در حقیقت استقبال دولت عربستان از بن علی ، پیامی برای مبارزه با حرکتهای انقلابی در منطقه است.
این در حالی است که برخی نمازگزاران مساجد تونس بر این عقیده هستند که اقدام عربستان در استقبال از دیکتاتور تونس، تنها در راستای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است.
شهروندان تونسی هفته کذشته نیز در یک تجمع گسترده در مقابل سفارت عربستان سعودی در تونس از دولت ریاض خواستند تا ضمن اخراج بن علی ، دارایی ها به یغما رفته ملت تونس را به این کشور بازگرداند .
زین العابدین بن علی به همراه خانواده اش پس از فرار از تونس و به یغما بردن اموال مردم فقیر این کشور، راهی عربستان شد.
شاه سعودی هنگام ورود بن علی و خانواده اش به عربستان با صدور بیانیه ای که از خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد ، به دیکتاتور تونس خوش آمد گفته بود.
خاورم 1385** شماره 110 ساعت 13:49 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان