۲۹ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7569728
T T
۰ نفر
همایش بهینه سازی انرژی در تربت حیدریه برگزار شد ...............................................
تربت حیدریه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/11/86 داخلی.اجتماعی.بهینه سازی.
همایش "بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان" روز دوشنبه در مرکز همایشهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه برگزار شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جنوب خراسان رضوی در این همایش گفت: مصرف سوخت در ساختمانهای کشور صحیح و بهینه نیست.
محمد میرزایی افزود: گرچه به درخواستهای مردمی، توسعه خطوط لوله گاز همچنان ادامه دارد اما باید از فناوریهای جدید استفاده کنیم.
وی استفاده از برق به جای گاز را عقلایی و فنی تر ارزیابی اما بیان کرد: برای اجرای این مهم به تغییر سخت افزارهای انتقال انرژی نیازمندیم.
او همچنین با اشاره به مصرف بی رویه سوخت در کشور گفت: با روند کنونی مصرف طی 20 سال آینده به واردکننده سوخت تبدیل شده و با بحران مواجه می شویم.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه تربت حیدریه گفت: به رغم توزیع هوشمند بنزین، به 15 میلیون لیتر واردات برای مصرف 60 میلیونی این فرآورده نیازمندیم.
وی افزود: هم اکنون از 105 میلیون مترمکعب مصرف نفت گاز در کشور 80 میلیون مترمکعب آن از خارج وارد و در بخش حمل و نقل هشت برابر استاندارد جهانی مصرف این فرآورده را داریم.
فرماندار تربت حیدریه نیز در این همایش از تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت نفت در جریان سرمای اخیر که باعث قطع گاز و ایجاد بحران در برخی مناطق استان شده بود تقدیر کرد.
مجتبی صادقیان خواستار تغییر الگوی مصرف و نگرش مسوولان و مردم برای جایگزینی سوخت همچنین توسعه نیروگاهها به ویژه در استانهای خراسان شد.
وی گفت: باید به جای وصل گاز و انشعابهای خانگی از روشهای جدید و سوخت جایگزین استفاده کرد.
همچنین در حاشیه این همایش رییس برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه به ایرنا گفت: از دعوت شدگان به ویژه ادارات و مسوولان محلی انتظار بیشتری برای همکاری و حضور داشتیم.
حسن باقری افزود: به رغم دعوت از فرمانداران شهرستانهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی هیچیک در این همایش حضور نیافتند.
دبیر همایش گفت: بی توجهی به نحوه مصرف و استفاده بهینه از سوخت در برگزاری نشستها نیز خود را نمایان می کند.
شرکت ملی نفت تربت حیدریه که وظیفه سوخت رسانی به دو استان شرق کشور را دارد یکی از بزرگترین مناطق 35 گانه ایران از سال 1339 شمسی به خط لوله سراسری متصل است.ک/3 2729/662/589/660 شماره 394 ساعت 17:20 تمام
۰ نفر