۲۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7529316
T T
۰ نفر
کمبود پزشک متخصص بیماران بروجرد را سرگردان کرده است ....................................................
بروجرد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/09/86 داخلی.اجتماعی.بهداشت و درمان.
کمبود پزشک متخصص در زمینه های مختلف، بیماران بروجردی رابامشکلات فراوانی روبرو کرده و موجب سرگردانی آنان شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا برخی شهروندان بروجردی که از بیماریهای چشمی و پوستی رنج می برند، باید روزها و هفته ها سرگردان و یا در انتظار نوبت از پزشک مربوطه باشند.
آنچه بیش از هر چیز دیگر نارضایتی و سرگردانی بیماران این شهر را فراهم نموده، خدمات دهی نامناسب پزشکان متخصص و معدود این شهر بویژه چشم پزشکان است.
یک شهروند بیمار بروجردی می گوید: تعداد پزشکان متخصص بیماریهای چشمی در این شهر کم است.
"مریم گودرزی" افزود: برای دریافت نوبت از پزشک متخصص چشم هر بیمار و یا همراه وی باید از ساعت پنج صبح در مقابل مطب در میان یک صف طولانی به انتظار بماند تا شاید بتوان از میان 25 نوبت قابل واگذاری ، یکی از آنها را بدست آورد.
وی اظهار داشت: با توجه به ازدحام بیماران برای دریافت نوبت، شمار زیادی از بیماران نیز مجبورند در طول هفته، روزهای زیادی را در صف دریافت نوبت پزشکان سپری کنند.
یک شهروند دیگری گفت: واگذاری نوبت پزشکان برای یک و دوماه آینده، نشانه کمبود پزشک و ازدحام بیماران است.
"مهین دستگیر" افزود: از طرفی در صورت غیبت چندروزه یک پزشک، بیماران آن نیز سردردگم شده و باید روزهای بیشتری را در انتظار پزشک سپری کنند.
وی اظهار داشت: از طرفی به دلیل ازدحام بیماران در مطبها، پزشکان نیز برای تسریع در کار با پذیرش سه نفره بیماران در اتاق معاینه فرصت کمی را نیز برای معاینه آنان معین می کند.
او گفت: اغلب پزشکان این شهر به خاطر ازدحام بیماران در زمان کمی و با سرعت بیماران را معاینه می کنند و این امر نیز نارضایتی بیماران را ببار آورده است.
یک بیمار دیگر بروجردی گفت: متاسفانه در این شهر نه تنها کمبود پزشک متخصص چشم، بلکه کمبود پزشک متخصص پوست نیز یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان است.
"عفت سهرابی" افزود: این شهر هم اکنون دارای یک پزشک متخصص پوست است که با توجه به حجم بالای بیماران پاسخگوی نیاز نیست.
وی اضافه کرد: از طرفی هر پزشک متخصصی که از این شهر مهاجرت می کند، پزشک جدید جایگزین وی نمی شود و این خلا موجب افزایش مشکلات بیماران و وارد شدن فشارهای روحی و روانی برآنها می گردد.
کمبود پزشک اورولوژیست، پزشک متخصص سونوگرافی ویژه بانوان از دیگر مشکلات و کمبودهای بخش درمان این شهر عنوان می شود که شهروندان خواستار رسیدگی مسوولان امر به این مهم هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: این شهرستان هم اکنون دارای 70 پزشک متخصص در زمینه های مختلف است.
"علی بختیاری" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین پزشک متخصص در شهرستان ها براساس اولویت ها تعریف شده که اولویت اول با پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب می باشد.
وی اظهار داشت: در این شهرستان هم اکنون چهار پزشک متخصص چشم وجود دارد که علاوه بر خدمت رسانی در مطب، هر روز در دو بیمارستان امام خمینی (ره ) و چمران این شهر بیماران را ویزیت می کنند.
وی میانگین تعداد پزشک متخصص فعال در شهرستان 350 هزار نفری بروجرد را 2/2 برای هر 10 هزار نفر عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری آن، چهار نفر برای هر 10 هزار نفر می باشد.
وی افزود: میانگین تعداد پزشک عمومی فعال در این منطقه چهار نفر برای هر 10 هزار نفر است که میانگین کشوری آن نیز همین است.
وی میانگین تعداد دندانپزشکان فعال این شهر را 2/1 نفر برای هر 10 هزار نفر ذکر کرد و گفت: میانگین این بخش در کشور ، چهار نفر دندانپزشک برای هر 10 هزار نفر است.
دکتر بختیاری افزود: هم اکنون 131 پزشک عمومی،40 دندانپزشک، 12 آزمایشگاه و پاتوبیولوژی خصوصی و دولتی در این شهر وجود دارد.
رییس سازمان نظام پزشکی بروجرد نیز گفت: کمبود پزشک متخصص یک موضوع کلی در اغلب مناطق کشور است.
"بیژن گودرزی" افزود: شهرستان بروجرد نیز از داشتن پزشک متخصص با کمبود مواجه است.
وی اظهار داشت: توزیع مکانی محل کار پزشکان متخصص نیز توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و بر اساس نیاز و جمعیت شهرستان صورت می گیرد.
ک/4 634/2624/ 546 شماره 162 ساعت 12:23 تمام
۰ نفر