۲۰ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7526876
T T
۰ نفر
دانشجوی مبتکراراکی به دانش ساخت بتن از سرباره تولید آلومینیم دست یافت .....................................................................
اراک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/09/86 داخلی.علمی.پژوهشی.ابتکار.بتن.آلومینیم.
یک دانشجوی مبتکراراکی به دانش فنی ساخت بتن با بهره گیری از سرباره های تولید آلومینیم در دانشگاه آزاد اسلامی اراک دست یافت.
"مهدی غفوری" دانشجوی رشته عمران دانشگـاه آزاد اسـلامی و عضو انجمن بتن ایران آمریکا درگفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به فعالیت شرکت آلومینیم ایران (ایرالکو) دراراک و تولیدگسترده سرباره ها دراین واحد استفاده بهینه از سرباره ها ضروری به نظر می رسید.
وی افزود: این نوع بتن علاوه بر سبکی وزن و مقاومت بالا بستر بکارگیری از مواد کم ارزش در صنعت و کاهش آلودگی زیست محیطی را نیز مهیا می کند.
وی گفت: طی آزمایش هایی که در مورد مقاومتهای فشاری این بتن صورت گرفته در مقایسه با بتن با سنگدانه های سلیس ، آهکی مقاومت بیشتری kg/cm 700-500 داشته است.
وی افزود: تولید بتنهای با وزن مخصوص 1500kg/m3 با بهره گیری از این فناورزی نیز از دیگر نتایجی است با ساخت نمونه های آزمایش بتن با سرباره آلومینیم حاصل شده است.
این مخترع جوان تاکنون سه اختراع با نامهای ربات زرهی بتنی، ساخت آسفالت با بهره گیری از سرباره های آلومینیم و طرح مذکور را به ثبت رسانده و 14 مقاله از وی در کنفرانسهای ملی و بین المللی ودو طرح در زمینه عمران ارائه شده است.ک/3 560/557 شماره 220 ساعت 13:47 تمام
۰ نفر