۱۰ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7522447
T T
۰ نفر
طرح اسکان عشایر در 38 قشلاق عشایری پارس آباد مغان اجرا می شود .........................................................
پارس آباد، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/09/86 داخلی.منابع طبیعی.اسکان عشایر.
فرماندار پارس آباد مغان گفت: طرح اسکان عشایر در 38 قشلاق عشایری محدوده منابع طبیعی این شهرستان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا فخرالدین زاهد، ر وز شنبه درجلسه بررسی و حل مشکل اجرای طرح اسکان عشایر افزود: در مرحله اول اجرای این طرح که 38 قشلاق را شامل می شود طرح هادی 19 قشلاق با 900 میلیون ریال اعتبار به تصویب نهایی رسیده و به زودی اجرا خواهد شد.
او گفت: مطالعات اولیه و نقشه برداری 19 قشلاق دیگر به پایان رسیده است و پس از اتمام این طرح اسناد و مدارک مالکیت زمین مسکونی به عشایر ساکن در این قشلاقات تحویل می شود.
وی از بنیاد مسکن خواست از هم اکنون با هماهنگی مدیران کل منابع طبیعی، امور عشایری و امور اراضی استان نسبت به تهیه و تکمیل طرح و تعیین محدوده عشایری ساکن در 19 قشلاق دیگر مرحله اول که با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست، تسریع نمایند.
زاهد افزود: با اتمام مرحله نخست این طرح یکهزار و 300 خانوار عشایری در 38 قشلاق اسکان می یابند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل هم در این جلسه به اقدامات انجام یافته در خصوص اجرای مطالعات و نقشه های طرح هادی در قشلاقات این شهرستان اشاره کرد وگفت: برای ادامه طرح اسکان و اعطای تسهیلات مقاوم سازی نیازمند عزم جدی و همکاری امور اراضی و منابع طبیعی هستیم.
احمد حاج علیزاده افزود: برای تکمیل طرح اسکان عشایر در 19 قشلاق باقی مانده مرحله اول به 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی از مقاوم سازی یک هزار و 230 واحد مسکونی روستایی این شهرستان با 60 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال این تعداد به دو هزار واحد مسکونی با 130 میلیارد ریال اعتبار افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: درسالجاری سهم استان اردبیل از طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی 12 هزار واحد بود که با پیگیری های بعمل آمده به 15 هزار واحد رسیده است.ک/3 7121/592/618/587 شماره 084 ساعت 10:55 تمام
۰ نفر