۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7493397
T T
۰ نفر
دانشجویان دانشگاههای گیلان در حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند ............................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/10/87 داخلی.سیاسی.تجمع.
دانشجویان دانشگاههای استان گیلان روز چهارشنبه در حمایت از مردم بی ـ دفاع فلسطین در مقابل دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان شرکت کننده در این تجمع با سردادن شعارهایی از جمله "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع غزه توسط این رژیم را محکوم کردند.
تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی از جمله "سازمان ملل باز سکوت !"،"این غزه همان یوسف کنعان ماست که با دست برادران به خاک افتاد" تنفر و انزجار خود را از اسرائیل غاصب اعلام داشتند.
دانشجویان شرکت کننده همچنین طوماری را به امضاء رساندند.
دانشجویان تجمع کننده به تمثال بوش لنگه کفش پرت کردند و پرچم اسراییل و آمریکا را آتش زدند.
در این تجمع همچنین بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است:سازمان کنفرانس اسلامی باید در این شرایط حساس نسبت به وظیفه خود عمل کند و جبهه یکپارچه ای به دور از ملاحظه کاری و انفعال در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.
در این بیانیه افزوده شده: جهان عرب باید بداند اگر از هم اکنون دست به موضع گیری انسانی نزند از طرف تاریخ ملت ها، شهدا و رسول الله سرزنش خواهد شد و شریک این جنایات، جنگ و محاصره خواهد بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: رسانه ها و روشنفکران جهان اسلام به ویژه جهان عرب به مسوولیت رسانه ای و روشنفکری خود عمل کنند و سازمان های حقوق بشر و شورای به اصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این با سکوت خود مایه رسوایی نشوند.
این تجمع از سوی بسیج دانشجویی دانشگاههای استان گیلان برگزار شد. ک/2.
506/7286/1552 شماره 301 ساعت 13:57 تمام
۰ نفر