۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7478474
T T
۰ نفر
آب آشامیدنی 70 قشلاق در پارس آباد مغان با تانکر سیار تامین می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/04 اقتصاد.جهاد کشاورزی.عشایر پارس آباد، اردبیل- مدیرعشایری پارس آباد مغان گفت: آب آشامیدنی70 قشلاق عشایری دراین شهرستان با دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار تامین می شود.
قادر هنرمند روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اول سال تاکنون هفت میلیون لیتر آب آشامیدنی در قشلاقات عشایری این شهرستان توزیع شده است.
وی تعداد قشلاقات این شهرستان را 240 قشلاق ذکر کرد و گفت: تاپایان امسال با افزایش تعداد تانکرهای آبرسانی از دو دستگاه به چهار دستگاه مشکل آب آشامیدنی قشلاقات فاقد آب لوله کشی شده تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.
وی به خدمات دولت نهم درمناطق عشایری این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال اعتبارات جهاد عشایری این شهرستان شش میلیارد و 400 میلیون ریال است که درمقایسه با سه سال گذشته بیش از صد درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که شهرستان پارس آباد مغان با شش هزار و 400 خانوار عشایری از نظرتعداد جمعیت عشایری رتبه اول استان اردبیل را دارد، خواستار توجه بیشتر به مناطق عشایری این شهرستان مرزی شد.
هنرمند با اشاره به این که درسایه نظام جمهوری اسلامی و با تلاش دولت احمدی نژاد نزدیک به صد درصد قشلاقات عشایری این شهرستان مرزی از برق بهره مند شده اند، گفت: حل مشکلات و خواسته های عشایری افزایش تولیدات دامی و رونق منطقه را در پی خواهد داشت.
شهرستان پارس آباد مغان با داشتن بیش از 26 هزار نفر جعمیت عشایری، 240 قشلاق و 11 طایفه ازنظر تعداد جمعیت عشایری رتبه اول استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
شهرستان پارس آباد با 164 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است. ک/ 3 618/594/7121 شماره 130 ساعت 11:53 تمام
۰ نفر