۱۸ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7460517
T T
۰ نفر
آیت الله جعفرسبحانی: حریت و آزادی باید به حرمین شریفین بازگردد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/18 فرهنگی.سبحانی.حرمین.تخریب آیت الله جعفر سبحانی از مدرسان حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه، همزمان با سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت (ع) و هتک حرمت به قبور اهل بیت (ع) با صدور پیامی خواستار بازگرداندن حریت و آزادی به حرمین شریفین شدند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی آیت الله شیخ جعفرسبحانی در این پیام، سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع را، عاشورای دوم توصیف و تاکید کرده است مسلمانان جهان به ویژه شیعیان بایستی مراتب نفرت و انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند.
ایشان با اشاره به اینکه 85 سال پیش، لشکر جهل و ضلالت، در چنین روزی، با بیل و کلنگ نصب و عداوت، به حرم شریف ائمه چهارگانه و دیگر وابستگان خاندان رسالت در بقیع یورش برده و آنها را با خاک یکسان کردند، آن را تکرار عمل زشت و نفرت بار متوکل عباسی در تخریب گنبد و بارگاه حسینی و شخم زدن زمین آن دانسته است.
آیت الله جعفر سبحانی با یادآوری اینکه قرآن مجید، مسلمانان جهان را به ترفیع و تکریم بیوتی که مرکز حمد و تسبیح الهی است، دعوت کرده است، می افزاید: مرقد عسکریین (ع) که اخیرا به دست همین عاملان ویران شد، خانه های آنان بود که در آن، امامان و مادر گرامی ایشان، خدا را عبادت کرده و به حمد و ثنای او می پرداختند، ولی متاسفانه به جای ترفیع و تعمیر، منهدم شد در این پیام همچنین آمده است: رسم خردمندان جهان، حتی رسم پیروان شرایع پیشین، این بود که قبور بزرگان و پیامبران را تکریم کرده و با ساختن بنا بر قبور آنان، ادای احترام می کردند و هم اکنون قبر خلیل الرحمن در فلسطین اشغالی و قبور دیگر پیامبران و اوصیای آنان در کشورهای اردن، سوریه، مصر و عراق گواه این مطلب است. متاسفانه اعراب نجد از فرهنگ اسلامی دور بوده و به جای عمل به آیه -قل لا اسالکم علیه اجرا الا الموده فی القربی < به دشمنی برخاسته و آثار آنان را همراه با آثار ده ها وابسته به خاندان رسالت و دیگر بزرگان دین منهدم کردند.
در بحش دیگری از پیام آیت الله جعفر سبحانی تاکید شده است: روزی نیست که در حرمین شریفین، آثار اسلامی تازه ای به بهانه توسعه حرمین نابود نگردد و چیزی نمی گذرد که شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره به صورت دو شهر غربی به تمام معنی درآیند.
ایشان تصریح کرده است : مسلمانان جهان از حاکمان نجد و حجاز می خواهند حریت و آزادی را به حرمین شریفین باز گردانند و اجازه دهند که با نظم و آرامش، محبان اهل بیت (ع) قبور آنان را تجدید بنا کنند و همه طوایف اسلامی را در انجام فرائض خود در زمان حج و عمره، آزاد بگذارند تا حرم امن الهی برای همه - حرم امن < شود.
آیت الله جعفر سبحانی از جمله شاگردان امام خمینی و از مدرسان دارالتبلیغ اسلامی قم بشمار می رود که در زمینه تاریخ ملل و کلام اسلامی تحقیق می کنند . ایشان موسس مرکز مطالعات کلام اسلامی (موسسه ی امام صادق ) در قم است. آیت الله سبحانی، پس از درگذشت آیت الله شیخ جواد تبریزی، به درخواست گروهی از مردم آذربایجان، به صحنه مرجعیت وارد شد.
آیت الله سبحانی، نویسنده آثاری در حوزه کلام و اصول عقاید اسلامی است.
فروغ ابدیت کتابی است که برای وی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی را در سال 1385 به ارمغان آورد.
شماره 001 ساعت 00:41 تمام
۰ نفر