۱۷ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7460340
T T
۰ نفر
بخشدار مرکزی گچساران خواستارتسریع درساخت کارخانه ماشین سازی نفت و گاز گچساران شد ......................................................................
گچساران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/7/87 داخلی.اقتصادی.مصوبات استانی.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: کارخانه ماشین سازی نفت و گاز گچساران از جمله مصوبات سفر دوم هیات دولت در مردادماه گذشته است که باید در ساخت آن تسریع شود.
داود ایوبی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید ازمراحل ساخت این کارخانه به خبرنگار ایرنا گفت:تکمیل این کارخانه،نفش مهمی در تامین نیازهای بخش صنعت و نفت منطقه جنوب خواهد داشت.
او افزود:کارخانه ماشین سازی پارس، تجهیزات مربوط به تاسیسات نفت و گاز، پتروشیمی و همچنین برج های تقطیر ، سازه های فلزی سنگین ، تجهیزات صنایع سیمان ، بالابرها و میکسر تولید خواهد کرد.
وی ادامه داد: فعال سازی احداث این کارخانه از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان کهکیلویه و بویراحمد است که کار تکمیل آن بدون وقفه با تعیین سه پیمانکار ادامه دارد.
او اظهار داشت:عملیات ساخت کارخانه تولید ماشین آلات نفت و گاز گچساران توسط صنایع ماشین سازی پارس در زمینی به مساحت 10 هکتار، در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران در سال 1380 آغاز شد.
عملیات ساخت این کارخانه بدلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبار با رکود مواجه شده بود که با مصوبه هیات دولت و اعطای 15 میلیارد ریال وام توسط بانک صنعت و معدن تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: با ساخت این کارخانه برای یک صد نفر از بیکاران شهرستان گچساران بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.
ایوبی افزود: بیشتر ماشین آلات صنعتی مورد نیاز این کارخانه خریداری و در ماهشهر نگهداری می شود و بقیه ماشین آلات مورد نیاز بزودی وارد کشور می شود.
وی ادامه داد: برای ساخت این کارخانه تاکنون ، 30 میلیارد ریال از محل تبصره شش توازن منطقه ای و 70 میلیارد ریال از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هزینه شده است.ک/3 566/675 شماره 355 ساعت 14:47 تمام
۰ نفر