۳ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7455298
T T
۰ نفر
90 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد گلورد مازندران تخصیص یافت .............................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/07/87 داخلی.اقتصادی.سد.گلورد.مازندران مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران مقدار اعتبار تخصیصی امسال برای اجرا و تکمیل سد گلورد این استان را 90 میلیارد ریال ذکر کرد.
"عزیرالله واحد" روز چهارشنبه در جلسه ای به منظور بررسی مشکلات اجرای این طرح در ساری افزود: علاوه براین مقدار اعتبار، بانک توسعه اسلامی نیز در مجموع 38 میلیون یورو برای احداث شبکه این سد سرمایه گذاری کرده است که امسال بخشی ازآن به این امر اختصاص یافته است.
وی از تعیین پیمانکار برای احداث بدنه سد گلورد مازندران درآینده نزدیک خبرداد.
وی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات فراروی اجرای این طرح ذکر کرد و ابراز امیداوری کرد تا با تخصیص اعتبارات به موقع این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به روند پیشرفت مطلوب شبکه گلورد و اتمام بخشی از اجزای آن از جمله سد انحرافی نکارود در آینده نزدیک، اظهارداشت: 25 درصد از منابع آب این طرح از طریق آب های میان حوز تامین می شود که با استفاده از شبکه این طرح می توان آن را مدیریت کرد.
وی در بخش دیگر سخنان مشکل تملک زمین در اجرای این طرح را یکی دیگر از مشکلات فراروی عنوان کرد وبرای رفع این مشکل خواستار همکاری و مشارکت بیشتر مردم و مسوولان در اجرای این طرح شد.
وی اظهارداشت: احداث سد "گلورد" مهمترین عامل در حل ریشه ای معضل کم آبی منطقه است که با احداث و بهره برداری آن مشکل کمبود آب آشامیدنی و اراضی کشاورزی شهرستان نکا و شهرهای اطراف برطرف می شود.
به گفته او سد "گلورد" مازندران 25 هزار هکتار از اراضی شهرستان های نکا و بهشهر را تحت پوشش قرار می دهد.
سد گلورد در 40 کیلومتری شهرستان نکا بر روی رودخانه نکارود واقع شده است. ک/3 2501/402/508 شماره 264 ساعت 13:28 تمام
۰ نفر