۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7435300
T T
۰ نفر
رییس سازمان امور عشایر ایران: 600 هزار راس دام عشایر خریداری شد ...............................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/05/87 داخلی.اقتصادی.عشایر.دام.
رییس سازمان امور عشایر ایران از خرید 600 هزار راس دام عشایر در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 450 هزار راس توسط شرکت پشتیبانی امور دام و 150 هزار راس نیز توسط شرکت های تعاونی عشایری خریداری شده است. "جهانشاه صدیق" روز یکشنبه به خبرنگار ایرنادر سمنان گفت: کار خرید دام در کشور کماکان ادامه دارد و تا 10 روز پیش شرکت پشتیبانی امور دام کشور 850 هزار راس دام در کشور خریداری کرده است که از این تعداد 450 هزار راس آن از مناطق عشایری خریداری شده است.
وی خرید دام را در راستای اقدامات دولت برای مقابله با خشکسالی و جبران بخشی از خسارات دامداران و عشایر دانست و افزود: صدمات خشکسالی در دو ماه آینده بیشتر است که باید تلاش شود حجم این خسارات به حداقل برسد.
وی در خصوص طرحهای عمرانی و ساماندهی مناطق عشایری کشور گفت: امسال اعتبارات این سازمان 700 میلیارد ریال است که در امور مختلف عمرانی ویژه عشایر هزینه می شود.
وی ساماندهی اسکان و کوچ عشایر را از برنامه های این سازمان خواند و افزود: تمام فعالیت های عمرانی با هدف ساماندهی مناطق عشایری اجرا می شود.
وی گفت: طرح اسکان 20 هزار خانوار عشایر از برنامه های مصوب است که در طول سال های برنامه چهارم باید اجرا شود و این طرح نیز با توجه به وضعیت عرصه ها اجرا می شود.
رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اجرای طرح سرشماری عشایر کوچنده گفت: این طرح توسط مرکز آمار ایران اجرا شد و نتایج اولیه آن ظرف 10 تا 15 روز آینده استخراج می شود. ک/3 599/608/508 شماره 041 ساعت 10:34 تمام
۰ نفر