۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7404254
T T
۰ نفر

شیخ صدوق پاسدار فرهنگ مهدویت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7404254
شیخ صدوق پاسدار فرهنگ مهدویت .................................................
ساوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/2/87 داخلی.اجتماعی.شیخ صدوق.
شیخ صدوق یکی از بزرگترین مرزبانان حماسه جاوید و خدمتگزاران مکتب اهل بیت (ع) واز شاخص ترین دانشمندان جهان اسلام است که عمر خود را در راه خدمت به فقه و حدیث شیعه و پاسداری از فرهنگ مهدویت صرف کرد.
"ابوجعفر محمدبن علی بن بابویه قمی"ملقب به (شیخ صدوق ) در صف اول محدثین و علما به عنوان یکی از ارکان فقه شیعه به شمار می رود.
پس از گذشت 10 قرن از وفات این محدث بزرگ، برکات آثار وخدماتش باعث شده تا 15 اردیبهشت را به عنوان روز بزرگداشت شیخ صدوق نامگذاری کنند.
کارشناسان مذهبی ساوه بر این باورند، شیخ صدوق ، یکی از برجسته ترین چهره های درخشان علم و فضیلت است که نزدیک به عصر زندگانی ائمه (ع) زندگی کرده است.
حجت الاسلام "مجید حسینی" کارشناس الهیات در ساوه می گوید: شیخ صدوق با جمع آوری روایات اهل بیت (ع) و تالیف دهها کتاب نفیس و گرانبها ، خدمات ارزنده و کم نظیری به اسلام و تشیع کرده است.
وی افزود: تالیفات فراوان و متنوع وی در علوم مختلف اسلامی ، هر کدام گوهری تابناک و گنجینه ای پایان ناپذیر است که با گذشت بیش از یک هزار سال از تاریخ تالیف آن، به جای فرسودگی و بی رونقی، روز به روز بر ارزش و اعتبار آن افزوده شده و جایگاهی رفیع یافته است.
"مریم میرباقر" استاد حوزه علمیه نیز می گوید: آشنایی با زندگانی شیخ صدوق، شخصیتی که زحمات طاقت فرسا و خدمات بی وقفه اش ، حیات معارف تشیع و احکام شریعت نبوی را بیمه کرد، می تواند برای کشور به ویژه نسل جوان آگاهی بخش، امیدآفرین و زندگی ساز باشد.
وی با اشاره به اینکه عصر شیخ صدوق را می توان عصر حدیث نامید، افزود: این دوره با حرکت علمی کلینی نویسنده کتاب ارزشمند اصول کافی آغاز و با تلاش های پیگیر و بی وقفه صدوق ادامه یافت.
وی اظهار داشت: یکی از رویدادهای بسیار مهم سیاسی و اجتماعی زمان شیخ صدوق، پس از شهادت امام حسن عسگری (ع) قطع رابطه ظاهری امت اسلام با امام مسلمانان و فاصله افتادن بین مردم و رهبر معصومشان بود.
شیخ صدوق، این عالم بزرگوار پس از گذشت هفتاد سال در سال 1381 هجری قمری در شهر ری دیده از جهان فرو بست و امروز آرامگاهش به نام ابن بابویه در شهر ری مشهور و قبر منورش زیارتگاه مسلمانان و محل استجابت دعای مومنان است. ک/4 7337/686/557 شماره 346 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر