۳۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127611
T T
۰ نفر

شکل پوشش و رنگ حجاب به عرف منطقه بستگی دارد

۳۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127611
شکل پوشش و رنگ حجاب به عرف منطقه بستگی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/31 دین.حجاب و عفاف.رنگ لباس سنندج - یک روحانی اهل سنت با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در بحث حجاب بر روی پوشش و یا رنگ خاصی تاکید نکرده است، گفت: استفاده از پوشش و رنگ آن به عرف هر منطقه بستگی دارد.
ماموستا جمشید احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دین مبین اسلام تنها بر داشتن حجاب تاکید کرده و آن را الزامی دانسته و در مورد نوع پوشش و رنگ بکار رفته در پوشش حجاب تاکید خاصی ندارد.
وی با اشاره به اینکه نوع و رنگ پوشش بنا بر فرهنگ و عرف هر منطقه ای تفاوت دارد، گفت: استفاده از رنگ مشکی در پوشش برای رعایت حجاب امری کاملا عرفی است.
وی تاکید دین اسلام در بحث پوشش و رنگ حجاب را عدم زنندگی آن دانست و اظهار داشت: از نظر دین اسلام پوشش حجاب و رنگ های بکار رفته در آن نباید زننده و جلب جلب کند.
این روحانی اهل سنت به تاکید دین اسلام در مورد لباس کفن و لباس احرام اشاره کرد و گفت: در دین اسلام بر استفاده از رنگ سفید برای پوشش کفن و احرام تاکید شده و در مابقی موارد تاکیدی بر روی رنگ خاصی نشده است.
ماموستا احمدی با اشاره به اینکه در استان کردستان اغلب از پوشش های رنگی استفاده می شود، گفت: لباس های رنگی در کردستان مساله ای عرفی است و مردم از این نوع پوشش در بحث رعایت حجاب نیز استفاده می کنند و این مساله در مناطق مختلف متفاوت است.
وی به استفاده از لباس ها و پوشش های رنگی در میان مسلمانان کشورهای پاکستان و هند نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق کشورمان نیز استفاده از رنگ مشکی رایج است.
533/7346 شماره 048 ساعت 17:46 تمام
۰ نفر