۲۷ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6622941
T T
۰ نفر
قرار داد همکاری شرکت روسی با میانمار برای استخراج طلا ...................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/11/86 خارجی.اقتصادی.سیاسی.روسیه.میانمار.
دولت نظامی میانمار و یک شرکت روس روز جمعه تفاهمنامه ای برای جستجوی طلا در شمال غربی میانمارامضا کردند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از "یانگون" و به نقل از روزنامه دولتی "نیولایت" میانمار گزارش داد: شرکت "ویکتوریوس گلوری اینترنشنال" روسیه روز جمعه با مقامات میانمار تفاهمنامه ای امضا کرده است.این قرارداد دربرگیرنده اجازه اکتشاف طلا و دیگر مواد معدنی در امتداد رودخانه "اورو" است.اما در عین حال اشارای به جزئیات قرارداد نشده است.
مناطق اطراف رودخانه اورو در شمال غرب میانماردر حوالی "ساگائینگ" و شمال استان "کاچین"بعنوان مناطق غنی از طلا و دیگر مواد معدنی شناخته می شوند.
برخلاف کشورهای غربی که سوابق حقوق بشر و کوتاهی دولت میانمار رادر واگذاری قدرت به یک حکومت منتخب و غیر نظامی محکوم می کنند، رفتار روسیه با این حکومت نظامی نسبتا دوستانه بوده است.
هنگامی که راهب های بودایی در سپتامبر گذشته بزرگترین اعتراض ضد دولتی در دو دهه گذشته را رهبری کردند ، بحران سیاسی در میانمارتوجه جهان را به خود معطوف کرد.
حکومت میانمار بحران به وجود آمده را به سرعت سرکوب کرد و خبراز کشته شدن 31 نفر در جریان آن سرکوب ها داد.لکن طبق گزارش منتشر شده از سوی یکی از بازرسان سازمان ملل دستکم آمار تلفات بسیار بیشتر از آمار اعلام شده از سوی حکومت نظامی میانمار است.تخمین زده می شود آمار تلفات هزاران نفر باشد.
روسیه همانند چین با این عنوان که نحوه برخورد دولت میانمار با مخالفتهای دموکراسی طلبانه امری داخلی محسوب می شود، بارها از حق وتو برای مقابله با وضع هرگونه تحریم از سوی سازمان ملل، علیه حکومت نظامی میانمار خودداری نموده است.
علاوه بر فراهم نمودن تسلیحات نظامی میانماراز سوی روسیه ، "روس اتم" آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه، ماه می سال گذشته قرارداد ساخت یک مرکز تحقیقات هسته ای را در این کشور آسیای جنوب شرقی به امضا رساند.
بیشتر کشورهای غربی علاوه بر تحریم ،از دلسرد کردن سرمایه گذاری در میانمار به عنوان راهی برای اعمال فشار بر حکومت نظامی حاکم استفاده می کنند.
مترجمام **ع.ص 1396** شماره 133 ساعت 17:47 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد