۱ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6615667
T T
۰ نفر
صادرات گاز "ال.ان.جی" ساخالین به ژاپن به تاخیر افتاد ...........................................................
توکیو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/10/86 خارجی.اقتصادی.ژاپن.
تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی ) روز شنبه گزارش داد: صادرات نخستین محموله گاز مایع طبیعی (ال.ان.جی ) از یک طرح توسعه چندجانبه در روسیه به ژاپن، به تاخیر افتاد.
به گزارش ایرنا به نقل از "ان.اچ.کی"، شرکت دولتی گاز پروم روسیه،شرکت بزرگ نفتی رویال داچشل هلند و دوشرکت بزرگ نفتی میتسویی و میتسوبیشی ژاپن به طور مشترک در پروژه توسعه نفت وگاز "ساخالین 2" در آبهای ساحلی ساخالین روسیه سرمایه گذاری کرده اند.
به گزارش ان.اچ.کی، بر اساس طرح زمان بندی شده تولید گاز مایع طبیعی در این پروژه که 20 درصداز آن به شرکتهای ژاپنی تعلق دارد،از سال آینده میلادی (2008) آغاز می شود.
این گزارش می افزاید: "آلکساندر خوروشاوین" فرماندار ساخالین گفته است که علت بروز این تاخیر تلاش برای بهبود سطح مقاومت خطوط لوله انتقال گاز و تجهیزات مربوط به این طرح در برابر زلزله است.
خوروشاوین روز جمعه اظهارداشت: نخستین محموله گازطبیعی (ال.ان.جی ) احتمالا تا بهار سال 2009 میلادی به تاخیر بیافتد.
این گزارش می افزاید: بر اساس برنامه زمان بندی طرح بهره برداری از میدان ساخالین،قرار بود، تولید گازطبیعی به طور معمول از پایان سال آینده میلادی آغاز شود.
به گزارش ان.اچ.کی ، این طرح یکبار از سوی روسیه و به دلیل مشکلات زیست محیطی ناشی از اجرای این طرح به تعویق افتاده بود.
پس از آن شرکت گاز پروم روسیه به این طرح پیوست و با به دست آوردن سهام بیشتری از این طرح، کنترل آن را در دست گرفت.
"آلکساندر آناننکف" معاون شرکت گاز پروم که هم اینک در ژاپن بسر می برد، گفت: این شرکت تمامی تلاش خود را بکار می گیرد تا صادرات گاز مایع طبیعی را بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده، انجام دهد.
ژاپن در چارچوب تامین امنیت انرژی خود به دنبال متنوع ساختن منابع تامین کننده نفت خام این کشور و کاهش اتکای آن به نفت خام منطقه خاورمیانه است.
آساق 1415**280**2** شماره 139 ساعت 18:33 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد