۳ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6572116
T T
۰ نفر
از سامانه جمع آوری و نمایش وضع دارایی سهامداران بهره برداری شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/03 بهره برداری از سامانه های جمع آوری اطلاعات سهامداران و نمایش وضع دارایی سهامداری در بخش خصوصی با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بطور رسمی آغاز شد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که از نهادهای مالی بخش خصوصی فعال در بازار سرمایه کشور است، با حضور علی صالح ابادی و معاونان وی از سه سامانه جدید بطور رسمی بهره برداری کرد.
در این مراسم که در تالار سعدی برگزار شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با هدف جمع آوری و تکمیل اطلاعات سهامداران حقیقی و حقوقی اقدام به راه اندازی سه سامانه کرده است.
براساس این گزارش سامانه جمع آوری اطلاعات سهامداران با هدف استقرار بانک الکترونیکی مشخصات کامل و صحیح سهامداران بجای بایگانی کاغذی و سنتی راه اندازی شده است.
در این سامانه سهامداران می توانند با مراجعه به این سامانه در وب سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات خود را وارد کنند.
همچنین سامانه نمایش وضع دارایی سهامدار با هدف اطلاع سهامدار بصورت اینترنتی از آخرین وضع دارایی خود راه اندازی شده است که در این سامانه کاربران یا سهامداران قادر خواهند بود تا از همین سامانه کارگزار ناظر خود را در هر نماد معاملاتی شناسایی کنند.
براساس این گزارش سامانه دیگر که روز جاری افتتاح شد سامانه بررسی درستی کد سهامداران است. در این سامانه همه سهامداران حقیقی و حقوقی می توانند بصورت اینترنتی درستی کد سهامداری خود را کنترل کنند.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری و تسویه وجوه هدف از راه اندازی این سامانه ها را بهینه سازی ساز وکار تسویه معاملات اوراق بهادار، افزایش کارایی، کاهش ریسک و کاهش هزینه پایاپای و تسویه وجوه معاملات سهامداران اعلام کرد.
علی حاجی نوروزی گفت: با رونمایی از این سامانه ها از این پس سهامداران می توانند از آخرین وضعیت سهام خود بطور اینترنتی مطلع شوند.
وی افزود: همزمان با رونمایی از این سامانه ها، مرکز ارایه خدمات به سهامداران نیز به بهره برداری رسید که از این پس سهامداران می توانند بدون مراجعه به شرکت سپرده گذاری مرکزی از آخرین وضع سهام خود مطلع شوند.
وی اضافه کرد: همچنین سهامداران می توانند بدون ارایه مدارک و با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این شرکت و گرفتن شماره پیگیری اطلاعات سهامداری خود را اصلاح کنند.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری و تسویه وجوه مرکزی گفت: طبق ماده 37 آیین نامه پذیرش شرکت ها در بورس همه شرکت های پذیرفته شده مکلفند که ارایه خدمات سهامداری خود را از طریق این شرکت انجام دهند که هم اکنون این خدمات در این شرکت و فقط به شرکت ایران خودرو با 136 هزار سهامدار ارایه می شود و برای تجمیع فعالیت سهامداران چند شرکت رایزنی هایی صورت گرفته است.
اقتصام ** 9141 ** 1558 شماره 050 ساعت 18:06 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد