۳۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6534133
T T
۰ نفر
ششمین دوره سمپوزیم بین المللی روابط عمومی دی ماه برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/30 اقتصاد.ارتباطات.سمپوزیم تهران- ششمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در روزهای 20 تا 22 دی ماه امسال با مشارکت بیش از 200 سازمان و شرکت با هدف اعتلای جایگاه و نقش نهاد روابط عمومی ، در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی روز یکشنبه در نشستی خبری ضمن اعلام این موضوع گفت: محور این سمپوزیم بررسی نقش روابط عمومی در مهندسی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه است .
هوشمند سپیدی با بیان اینکه امروزه روابط عمومی به عنوان یک علم اجتماعی و کاربردی برای توفیق جامعه ، ضرورت حیاتی محسوب می شود، افزود: جوامعی که نتوانند این علم را به خدمت بگیرند مستعد ناکامی هستند.
به گفته وی از روابط عمومی در جامعه ما استفاده بهینه نمی شود ، در حالیکه حرفه روابط عمومی ظرفیت های بیشتری دارد و در این سمپوزیم به دنبال آن هستیم که اهمیت روابط عمومی و کارکردهای آن را به جامعه نشان دهیم .
دبیر کل سمپوزیم بین المللی روابط عمومی بابیان اینکه شورای سیاست گذاری این سمپوزیم متشکل از 70 مدیر و پیشکسوت روابط عمومی است، افزود: سمپوزیم شامل چهار بخش نمایشگاهی و تبلیغاتی ،کارگاههای آموزشی ، بخش علمی و ارایه مقالات و معرفی برترین های روابط عمومی است .
سپیدی افزود: در بخش علمی شاهد ارایه 10 مقاله توسط 10 استاد برجسته از ایران ، آمریکا ، انگلیس ، الجزایر ، فرانسه ، ترکیه و کرواسی خواهیم بود و در پایان این سمپوزیم از 80 شخصیت حقیقی و حقوقی بعنوان روابط عمومی برتر تقدیر خواهد شد.
به گفته ی دبیر کل سمپوزیم بین المللی روابط عمومی در مراسم گشایش این سمپوزیوم بسته مدیریتی اعتلای روابط عمومی ایران به متولیان روابط عمومی کشور تقدیم خواهد شد .
سپیدی با اشاره به حضور رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در این سمپوزیم گفت: در انجمن بین المللی روابط عمومی یک صد کشور عضور هستند و رئیس این انجمن مهمان ویژه این دوره از سمپوزیم است .
وی تقدیر از 10 چهره سرآمد روابط عمومی به مناسبت یکصد و پنجمین سال شکل گیری روابط عمومی در دنیا از دیگر برنامه های این سمپوزیم عنوان کرد و افزود: مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار و پدر روابط عمومی در ایران یکی از چهره هایی که در این سمپوزیوم از وی تقدیر خواهد شد.
** ایجاد سازمان نظام صنفی روابط عمومی مطالبه جامعه روابط عمومی ایران است سپیدی ایجاد سازمان نظام صنفی روابط عمومی را از مطالبات جامعه روابط عمومی ایران خواند و گفت: در این سمپوزیم موضوع تشکیل سازمان نظام صنفی روابط عمومی پیگیری خواهد شد .
وی بابیان اینکه سازمان نظام صنفی روابط عمومی نیز باید مانند نظام صنفی پزشکی و مهندسی شکل بگیرد، در مورد کارکرد این سازمان گفت: صدور پروانه برای دست اندرکاران روابط عمومی ،تدوین اخلاق حرفه ای روابط عمومی ، برقراری دوره های آموزشی ، حمایت از حقوق صنفی فعالان عرصه روابط عمومی ، حمایت از اشتغال دانش آموختگان رشته روابط عمومی می تواند در قالب این سازمان عملیاتی شود .
وی در مورد وضعیت نهاد روابط عمومی در بخش خصوصی گفت: روابط عمومی نیز مانندسایر نهادها نخست در بخش دولتی شکل گرفته و هنوز روابط عمومی بخش خصوصی در ایران ضعیف است، هر چند در حال حاضر در شرکت های بزرگ بخش خصوصی روابط عمومی ها خوبی شکل گرفته است و در آینده روابط عمومی بخش خصوصی بهتر از دولتی عمل خواهد کرد.
سیدغلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاست گذاری ششمین سمپوزیم بین المللی روابط عمومی نیز در این نشست خبری با اشاره به تاریخچه شکل گیری و روند فعالیت نهاد روابط عمومی در ایران گفت:هر چند پس از پیروزی انقلاب اسلامی در یک مقطع کوتاه شاهد توقف فعالیت نهاد روابط عمومی در سازمانها بودیم ، اما حرکت رو به جلوی روابط عمومی ها در سال های اخیر رضایت بخش است .
وی با اشاره به نقش اثر گذار روابط عمومی ، بعنوان نهاد برقرارکننده ارتباط میان سازمان و جامعه گفت: روابط عمومی ها نقش تصمیم سازی را در یک سازمان ایفا می کنند و مدیریت با استفاده از داده های روابط عمومی تصمیم گیری می کند .
وی افزود: بر اساس مصوبات دولت ، اکنون روابط عمومی ها بعنوان مطلع و رکنی که از نیازهای عمومی داخل سازمان و خارج از سازمان آگاهی دارند ، باید در تمام جلسات سازمانی حضور داشته باشند.
کاظمی دینانی با اشاره به نامگذاری یک روز بعنوان روز ارتباطات و روابط عمومی گفت : با توجه به نقش آفرینی روابط عمومی ها باید یک روز مجزا و مخصوص برای روابط عمومی داشته باشیم.
وی از ایجاد خانه روابط عمومی در آینده نزدیک خبر داد و گفت : روابط عمومی ها پل ارتباطی سازمان ها باجامعه هستند و کارکرد صحیح این نهاد می تواند مانع بروز بحران های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در جوامع باشد.
اقتصام ** 1579 1561** شماره 020 ساعت 12:41 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد