۱۶ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6526205
T T
۰ نفر
36 محصول پتروشیمی در تالار بورس کالای ایران عرضه می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/16 اقتصاد.بورس.پتروشیمی تهران - بورس کالای ایران با انتشار اطلاعیه ای شرایط و جدول عرضه های روز چهارشنبه محصولات پتروشیمی را اعلام کرد که بر اساس آن 36 محصول پتروشیمی در تالار بورس کالای ایران عرضه می شود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سنا، در اطلاعیه شرکت بورس آمده است: مهلت تحویل تمام محصولات به جز استایرن منومرپارس، کربنات سبک و سنگین شیراز به صورت سلف 15 روزه است و طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر مبلغ فروش محصول در بورس کالا معادل سه درصد مالیات و عوارض به قیمت فروش تعلق می گیرد که باید توسط خریدار پرداخت شود. این شرکت هیچ گونه تعهدی نسبت به صدور حواله فروش قبل از دریافت بهای کالا و مالیات فوق نخواهد داشت.
فروش اعتباری برای کالاهای تعیین شده صرفا مشمول تولیدکنندگان دارای پروانه بهره برداری مرتبط در قبال ارایه ضمانت نامه بانکی معتبر و یا اعتبار اسنادی داخلی که اقدام به خرید این کالاها از طریق بورس می کنند، می شود.
درعین حال، خریدار موظف است قبل از انجام معامله نسبت به اخذ تاییدیه از شرکت بازرگانی پتروشیمی اقدام کند.
ارایه کد اقتصادی جدید و کارت ملی برای تمام خریداران الزامی است بنابراین شرکت بازرگانی پتروشیمی جهت صدور حواله فروش برای خریدارانی که مدارک فوق را ارایه نکنند هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
براساس این اطلاعیه، صدور حواله فروش برای خریدارانی که بدلیل خریدهای گذشته خود از شرکت بازرگانی پتروشیمی دارای بدهی معوق است، مشروط به تعیین تکلیف و یا تسویه بدهی های قبلی ایشان خواهد بود.
همچنین خریداران محصولات نامنطبق (OFF( از زمان درج اطلاعیه تا زمان عرضه فرصت دارند با هماهنگی این شرکت از مواد موردنظر بازدید کنند، بدیهی است پس از انجام خرید هیچ گونه شکایتی پذیرفته نخواهد شد.
شرکت بورس کالای ایران اعلام کرد حواله های صادره، قطعی و غیرقابل ابطال است لذا خریداران باید به مشخصات فنی محصول و شرایط فروش توجه کافی داشته باشند.
شرکت بازرگانی پتروشیمی برای صدور حواله خریدارانی که کد اشتراک آنان توسط سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده ، وزارت صنایع و ... مسدود شده است، هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
خریداران موظفند حداکثر ظرف مدت 20 روز بعد از تاریخ صدور حواله فروش اقدام به برداشت محصول کنند در صورت عدم برداشت به موقع، بابت هزینه انبارداری و جبران هزینه های ناشی از انباشت محصول به صورت روز شمار و روزانه سه درصد مبلغ کالای باقیمانده در زمان حمل بار راسا توسط مجتمع مربوطه دریافت می شود.
در این اطلاعیه آمده است: قیمت های پایه اعلام شده جهت اپوکسی رزین های مایع با احتساب مبلغ بسته بندی است و حداقل عرضه محصول آمونیاک مایع 10 تن و صدور حواله جهت مقادیری بیش از 10 تن به هر مقدار میسر است.
همچنین هر محموله (پالت ) اپوکسی رزین مایع 880 کیلوگرم و حداقل عرضه پنج محموله (پالت ) است خریداران می توانند با رعایت حداقل عرضه ضریبی از یک محموله (پالت ) را خریداری کنند.
هر محموله (پالت ) اپوکسی رزین جامد یک تن و حداقل عرضه پنج محموله (پالت ) است، خریداران می توانند با رعایت حداقل عرضه، ضریبی از یک محموله (پالت ) را خریداری کند.
در عین حال تحویل اورتوزایلین پتروشیمی بوعلی سینا نیز از طریق خطوط لوله است بنابراین حداقل خرید باید 100 تن باشد.
در این اطلاعیه آمده است : تمام خریداران حقوقی موظفند طبق ماده 11آیین نامه اختصاص شناسه ملی از تاریخ اول آبان ماه سال 88 نسبت به ارایه شناسه ملی خود به شرکت بازرگانی پتروشیمی اقدام کنند در غیر این صورت این شرکت هیچگونه مسئولیتی درخصوص صدورحواله نخواهد داشت.
همچنین چنانچه میزان تقاضا برای تمام محصولات بیشتر از میزان عرضه باشد اولویت فروش با تولیدکنندگان فعال مرتبط در حد ظرفیت سالانه قید شده در پروانه بهره برداری است.
در بخشی دیگری از این اطلاعیه آمده است: به جز محصولات اپوکسی رزین پتروشیمی خوزستان کربنات سبک و سنگین و متانول شیراز و کریستال ملامین خراسان و CFO جم که به صورت نقدی /اعتباری قابل عرضه است، عرضه تمام محصولات به صورت نقدی است.
شرط ضمن قرارداد فروش استایرن منومر: با توجه به تحویل محصول از محل پتروشیمی بندر امام ، بابت هزینه حمل و نقل دریایی ، مخزن داری و سایر هزینه ها مبلغ 893 ریال به ازای هر کیلو گرم دریافت خواهد شد.
به اطلاع تمام خریداران محلول آمونیاک خراسان می رساند برای حمل محصول فوق ارسال تانکر تحت فشار مخصوص حمل آمونیاک الزامی است.
به اطلاع تمام خریداران گاز آمونیاک می رساند با توجه به آیین نامه دستور العمل مالیات بر ارزش افزوده، بابت هزینه 15 درصد شارژ کپسول گاز آمونیاک نیز سه درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد.
اقتصام ** 9141 ** 1574 شماره 033 ساعت 13:31 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد