۱۰ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6220089
T T
۰ نفر

158 روستا در خراسان رضوی به تجهیزات ICT مجهز شدند

۱۰ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6220089
158 روستا در خراسان رضوی به تجهیزات ICT مجهز شدند ..................................................
مشهد،خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/05/86 داخلی.جامعه اطلاعاتی.روستا.
مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی گفت: تاکنون 158 روستا در خراسان رضوی به تجهیزات ICT(فناوری اطلاعات و ارتباطات ) روستایی مجهز شده اند.
مهندس علی کارگزار روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت : قرار است در چارچوب برنامه چهارم توسعه شمار روستاهای دارای تجهیزات ICT در استان به 700 روستا افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه این دفاتر به عنوان پیشخوان دولت در روستاها محسوب می شود، افزود: در این دفاتر خدماتی نظیر خدمات پست، پست بانک و شرکت مخابرات در آنها ارایه می شود.
او با اشاره به اینکه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات امری مهم است، افزود: توسعه ICT در روستاها، در برنامه چهارم توسعه بسیار پر رنک مطرح شده است.
مدیرکل پست بانک خراسان رضوی همچنین در این باره به ایرنا گفت: باید خدمات بانکی نیز در کنار سایر خدمات در دفاتر ICT به طور کامل ارایه شود.
حسن صیاد حصاری افزود: هم اکنون 45 درصد از جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می دهند که بیشتر این مردم زحمتکش از خدمات بانکی بی بهره هستند.
وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات خرده بانکداری از اهداف اولیه پست بانک است، افزود: از طریق دفاتر ICT روستایی به طور کامل می توان این خدمات را ارایه کرد.ک/3 7500/663/659 شماره 170 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه