۱۷ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6213712
T T
۰ نفر
وزارت مسکن:برگشت 450 هکتارازاراضی هشتگرد تلاش برای حفظ حقوق بیت المال بود ......................................................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/06/86 داخلی.اقتصادی.مسکن.حقوقی.
مدیرکل حقوقی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: برگشت 450 هکتار از اراضی شهر جدید هشتگرد تلاشی برای حفظ حقوق بیت المال از سوی دستگاه های اجرایی بویژه رییس قوه قضاییه بود.
"حسین معصوم"روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در زمان حاضر یک هزار و 700 هکتار از اراضی حومه شهر جدید پردیس توسط فردی مورد تجاوز قرار گرفته و در پیگیری ها نظر به مجرمیت متصرف داده شده و پرونده در دادگاه مطرح است.
وی خاطرنشان ساخت: وزارت مسکن و شهرسازی اراضی مورد تملک خود را از منابع طبیعی دریافت کرده و این زمین ها ملی هستند، اما برخی سودجویان در سطح کشور به اراضی دولتی تعدی و تجاوز می کنند.
مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر مسکن وشهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی، افزود: این شورا در سال 1383 با تایید و تصویب رییس قوه قضاییه آغاز به کار کرد و به شکل تخصصی رسیدگی به مسایل مربوط به زمین را در دستور کار خود قرار داد.
وی اضافه کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال بادادگاه های تخصصی در ارتباط با مسایل مربوط به تصرفات اراضی دولتی گامهای جدی برمی دارد و پرونده های کلان در این ارتباط در استانها در شعب ویژه و محاکم خاص رسیدگی می شود.
مدیرکل حقوقی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: شهرهای جدید تحت پوشش این وزارتخانه درنقاطی مکانیابی می شوند که بیشتر اراضی آنها ملی است و کشاورزی در آنهاصورت نگرفته وسابقه ملی بودن آنها به دهه 1330 تا1340 باز می گردد.
وی تصریح کرد: قانونگذار اعلام کرده چنانچه افرادی دارای سند باشند می توانند مراجعه کنند تا رسیدگی لازم در ارتباط با ادعای آنها صورت گیرد، در عین حال قولنامه احراز هویت ندارد.
معصوم تاکید کرد: چنانچه ملکی در دفترخانه ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد، دولت آن را به رسمیت می شناسد و در صورتی که ملکی در دستگاه تحت پوشش قوه قضاییه به ثبت نرسیده باشد، قابل احراز نخواهد بود.
اقتصام /1559/1558/ شماره 018 ساعت 10:22 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه