۱۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6207528
T T
۰ نفر
رییس پارک علم و فناوری گیلان: پارکها هنوز نیاز به فرهنک سازی دارند .................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/05/86 داخلی.جامعه اطلاعاتی.پارک.
رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارکهای علم و فناوری به دلیل تازه وارد شدن در کشور هنوز نیاز به فرهنک سازی دارند که این موضوع به عنوان بزرگترین مشکل ما محسوب می شود.
دکتر مجید متقی طلب روز چهارشنبه در مشهد به ایرنا گفت : بحث پارک های علم و فناوری در کشور از سال 81 براساس مصوبه شورای گسترش دانشگاه ها در 9 استان کشور اجرایی شد.
دانشیار دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه هر کاری که جدید شروع می شود از جهات سخت افزاری و نرم افزاری مشکل دارد، افزود: از لحاظ سخت افزاری بحث فراهم نمودن فضاهای کالبدی مورد نیاز مطرح است.
او ادامه داد: و از نظر نرم افزاری فرهنک سازی ، نوع نگرش ها و تعاملات و زمینه های حقوقی و قانونی دچار مشکل است.
وی رسالت اصلی پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد را حمایت از صاحبان ایده دانست، و اظهار داشت: ما در پارکها به آنها خدمات متنوعی از قبیل محل استقرار، امکانات ارتباطی، وام، بازاریابی و غیره ارایه می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک ما با استقبال خوب مراجعه کنندگان مواجه هستیم اما متاسفانه با توجه به امکانات سخت افزاری ما توانایی پاسخگویی و رفع نیاز مراجعه کنندگان را نداریم.
او با بیان اینکه برای تبدیل ایده به محصول مانیازمند یکسری سرمایه گذاری هستیم، گفت: ما باید ساختاری طراحی کنیم که دانش فنی یا محصول شرکت های مستقر تجاری شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه ما در دو سال گذشته 15 میلیارد تومان از وام بنگاههای زود بازده اقتصادی استان گیلان استفاده نمودیم، افزود: امسال ما نیز حدود 10 میلیارد تومان درخواست استفاده از این وام ها را داده ایم.
او با بیان اینکه در این زمینه بانک ها باید تسهیلات را برای اعمال این وام ها به شرکت ها ارایه کنند، ادامه داد: بحث وثیقه مهمترین مشکل در خصوص وام ها محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون وزارت کار تصویب کرده که به هر شرکت مستقر موجود در پارک علم و فناوری 100 میلیون تومان وام دهد، گفت: بعضی از پروژه های شرکت ها به اعتبار بیشتری نیاز دارند.
پارک علم و فناوری استان گیلان فعالیت خود را از سال 81 با 9 موسسه فناور آغاز کرد و هم اکنون بیش از 100 موسسه در این پارک مستقر هستند.ک/3 7500/662/659 شماره 150 ساعت 15:31 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه