۱۴ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5838558
T T
۰ نفر

سمپوزیم سیاست دفاعی اروپادروین برگزار شد .

۱۴ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5838558
سمپوزیم سیاست دفاعی اروپادروین برگزار شد .
# وین - - ایرنا 14/4/74 برابر با5 جولای 1995 سمپوزیم دو روزه هماهنگی و همکاری های مشترک کشورهای اروپائی و سیاست دفاعی اروپاروزسه شنبه در وین /پایتخت اتریش /اغاز به کار کرد0 بریان گرووه دبیر کل روابط خارجی اتحادیه اروپا در این سمپوزیم پیشنهاد ایجاد یک پست مستقل را برای اداره سیاست و روابط خارجی اتحادیه اروپا مطرح کرد و گفت متصدی این پست می تواند هسته اصلی تشکیل وزارت امور خارجه در اتحادیه اروپا باشد.
وی افزود انجام این طرح به مدت زمان طولانی نیاز دارد.
به گفته دبیر کل روابط خارجی اتحادیه اروپا وظایف و مسوولیت ریاست اتحادیه اروپا باری سنگین بر دوش کشوری است که برای احراز این مقام انتخاب می شود زیرا در بسیاری مواقع کشور انتخاب شده منافع ملی خود را بیش از منافع اتحادیه اروپا مد نظر قرار می دهد.
بریان گرووه افزود: اجرای سیاست خارجی و امنیتی مشترک میان اعضا اتحادیه اروپا زمانی امکان پذیر است که اعضا قدرتمند اتحادیه اروپا اهداف و منافع سیاست خارجی این اتحادیه را بر منافع ملی خود ترجیح دهند.
سمپوزیم هماهنگی و همکاری های مشترک کشورهای اروپائی و سیاست دفاعی مشترک از سوی اکادمی دفاع اتریش برگزار شد0 تبادل نظر و نگرش به روند اینده سیاست امنیتی و خارجی اتحادیه اروپاو جوابگوئی به سوال های زیادی که در این زمینه هنوز بی جواب مانده اند ازاهداف برگزاری این سمپوزیم محسوب می شود.
۰ نفر