۱۸ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5811672
T T
۰ نفر
مشاور نخست وزیر پاکستان دخالت این کشور در امور افغانستان را رد کرد # تاشکند - ایرنا 18 مهر 1375 برابر با نهم اکتبر 1996 مشاور نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه دخالت این کشور در امور داخلی افغانستان را رد کرد .
" اجلال حیدر زیدی" در دیدار باعبدالعزیز کامل اف وزیر امورخارجه ازبکستان در عین حال حمایت اسلام اباد از گروه طالبان را تکذیب نکرد .
وی گفت که اسلام اباد افزایش تشنج در منطقه را دنبال نمی کند .
پاکستان تنها کشوری است که طالبان را به رسمیت شناخته است .
حیدر زیدی خواستار مساعدت تاشکند برای نزدیک ساختن مواضع طالبان و ژنرال دوستم گردید .
وزیر امورخارجه ازبکستان در این دیدار از " دخالتهای خارجی " در بحران افغانستان ابراز نگرانی کرد و ضمن اعلام عدم دخالت کشورش در مسایل جاری افغانستان گفت " نزدیکی دوستم و طالبان بستگی به پذیرش شرایط جنبش ملی و اسلامی شمال توسط طالبان دارد" .
تلویزیون ازبکستان سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه در بخش های مختلف خبری خود از وقوع درگیری میان نیروهای طالبان و ژنرال دوستم اطلاع داد.
شبکه تلویزیونی روسیه که برای اسیای مرکزی پخش می شود نیز سه شنبه شب اطلاع داد که گروه طالبان اعلام کرده است " درصورت تصرف شمال افغانستان به مخالفین دولت تاجیکستان برای مبارزه با حکومت دوشنبه کمک نظامی خواهدکرد.
رهبران مخالفان دولت دوشنبه هر گونه تماسی با طالبان را رد کرده اند.
مشاور نخست وزیر پاکستان پس از تاشکند به دوشنبه پایتخت تاجیکستان می رود تا مقامات این کشور را با مواضع پاکستان در مقابل وقایع جاری در افغانستان اگاه کند .
* 40 *
۰ نفر