۱۲ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5727853
T T
۰ نفر
طرح انطباق امورپزشکی با موازین شرع تصویب شد # تهران ، ایرنا : 12 مهر 1377 برابر با چهار اکتبر 1998 در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی که به ریاست " حسن روحانی " نایب رئیس اول مجلس تشکیل شد ، طرح " انطباق امور اداری و فنی موسسه هــای پزشکی با موازین شرع مقدس " در شور دوم از تصویب نمایندگان گذشت.
این طرح تمام مراکز پزشکی و وابسته به پزشکی، نظیر بیمارستان، زایشگاه ،آسایشگاه ، آزمایشگاه ، پلی کلینیک ها، مطب پزشکان و داروخانه ها را در بر می گیرد.
این طرح هم چنین محل کارسایراقشار پزشکی وموسسه های فیزیوتراپی و الکترو فیزیوتراپی، هیدروتراپی،آزمایشگاه های تشخیص وپژوهشی درمانگاه، رادیولوژی، مراکز پزشکی هسته ای،مراکزبهداشتی درمانی شهری و روستایی، بخش های تزریقات و پانسمان و یاهر تشکیلاتی که به هر نام و عنوان و با اجـازه وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی ایجاد شده یا خواهد شد و واحدهای مشابه در دانشگاه های علوم پزشکی و تمام کارکنان فنی و اداری و خدماتی آنها را در بر می گیرد.
بر اساس این مصوبه، دراجرای ماده (3) قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این وزارتخانه موظف است به منظور انطباق درمانی ، بهداشتی و آموزش پزشکی با موازین شرع مقدس اسلام، سیاستگذاری و برنامه ریزی و تدوین آیین نامه اجرایی، جهت عملی کردن انطباق امور مذکور با موازین شرع را بـه انجام رساند.
در ماده 3 این طرح که مشتمل بر هفت ماده و سه تبصره می باشد ، آمده است: به منظور نیل به اهداف مندرج در مواد این قانون ، شورایی به نام شـــورای عالی انطباق در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به ریاست وزیر بهداشت تشکیل می شود.
آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف مدت شش ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و پس از تصویب هیات وزیران لازم الاجرا می باشد و تا ابلاغ آیین نامه جدید، آیین نامـــه انطباق و اصلاحیه های بعدی وزارت بهداشت کماکان به قوت خود باقی است.
*م.ف *
۰ نفر